Mr Szakáll divat, gasztró, lifestyle, utazás.

Gasztronóta

Hogyan dobtak le a máltai buszról

2017. november 27. - praclee

Nekem alapvetően nincs bajom a BKV-val. Persze néha én is ki tudok borulni, de a máltai tömegközlekedést megismerve össze kell tegyem a kezem, még akkor is, ha egész Budapest le van zárva a kínaiak miatt. 

aniko_budapest_2017_11_24_3_of_3.jpg

Kezdjük ott, hogy mikor megérkeztem a reptérre, jó ötletnek tűnt elgyalogolni a szállásig. A térképen nem tűnt távolinak. 8 km. Amúgy is szeretek sétálni és legalább felfedezem Máltát.

Igen ám, de azzal nem számoltam, hogy kanyargós és dombos vidéken vagyok. Így az út több mint 3 órát vett igénybe. A járdát hírből se ismerik, néhol van a belvárosi részen, de kintebb semmi. A fordított közlekedés pedig még 4 nap után is zavaró volt.

Nem mondom, hogy könnyű volt az út 30 kilós csomaggal úttalan utakon, de legalább erősödött kicsit belvárosi testem.

A szállásnál felfedeztem a helyi BUBI-t, amit havi 12 euroért fél óra ingyenes használattal igényelhettem volna, de jobb ötletnek tűnt a 7 napos 15 euros korlátlan tömegközlekedési bérlet. De azt senki nem közölte velem előre, hogy azt teljesen elfelejthetem.

Rengeteg országban jártam, sokat tapasztaltam, de ilyet soha. Mintha a világ végén lettünk volna Mucsajröcsögén. A buszok 30-60 percenként járnak. Elvétve akad 20 percenként is. De nincs olyan, hogy pár percenként jön a következő, meg felszállunk a másikra, úgyis arra megy. Ráadásul sokat át kell szállni, szóval ha valami késik, és vártunk rá fél órát, majd további 15 percet, és eélrjük az átszállási pontot, mivel ott lekéstük a buszt, így további fél órát kell várjunk. És ez így ördögi kőrbe gyűrűzik. Ebből az lesz, hogy 2-3 óra alatt érünk el kb. egy Nyugati-Újbuda Központ távolságot. aniko_budapest_2017_11_24_11_of_21.jpg

Van ám applikáció is, ami megmondja, hogy honnan hova menjünk, mire szálljunk, alternatív útvonalak. Igen ám, de az csak a busz számát mondja meg az adott megállóból. Hiába lokalizáljuk magunkat. Azt pl. Nem mondja meg, hogy ember, 5 percre van egy másik megálló, és ha oda elsétálsz, akkor spórolsz 1.5 órát. Így történt, hogy bár az X1-es busz ismerős volt nekem, mégis hallgattam az alkalmazásra, ami visszavitetett a fővárosba (Valletta) majd onnan felszállított arra a buszra, melynek az útvonala, tényleg 5 percre volt onnan, ahonnan 1.5 órával előtte indultam.

Persze kérdezgettem a helyieket, és bosszúskodtam, de ők kivétel nélkül legyintve nevettek. Ők megszokták, hogy teljes a káosz. Állítólag pár éve átvette egy új társaság és ez már a jobb verzió.

Vallettán a fővárosban van a központi buszpályaudvar. Oda „érdemes” menni, mert onnan megy minden. Igen ám, de a buszok ott is ugyanúgy fél óránként közlekednek.

Ott vagy indulás előtt 15 perccel, de az adott időben nem indul busz. Simán kimarad egy járat.

Vagy egy másik példa:

Busz indulás 18.30-kor. 18.20-ra érkezem. Sokan várjuk a buszt. Tanakodunk. Mit csináljunk. A busz megérkezik 18.40-kor. Nem baj, késett, de menni fog. Igen ám de ki van írva, hogy ’out of service’. Sofőr leszáll, odamegy a társaihoz. Cigi. Mondom oké, nem gond, el kell szívja a cigit, stresszes az élet. Elszívja, majd bemegy a bódéba és kávét készít magának. Ekkor már 20 perce úton kellett volna lennie. Ezután mindenki feladta és próbált másik buszok után nézni.

Aki nem tudná, Málta valójában egy nagy város. 400.000 lakossal. A reptérről a belváros pont annyi (taxival!!) mint Pesten. Időben és pénzben is. Ugyanez tömegközlekedéssel 2-3 óra. Igen. Ennyi idő alatt gyalogoltam le majdnem a teljes távot bőröndökkel! aniko_budapest_2017_11_24_17_of_21.jpg

Azt felejtsük el, hogy egy nap alatt több nevezetességet meg tudunk nézni. Főleg így az őszi téli időszakban, mikor 16.30-kor sötétedik. Eljutni valahova és onnan egy másik helyre kb. egy 4-5 órás művelet. Ha délelőtt 10kor indulunk a hotelből megnézni valamit, jó esetben délutánra odaérünk, de ha a másik nevezetesség az „ország” másik felére esik, akkor esélytelen, hogy sötétedés előtt odaérjünk. Nyilván este is lehet sétálni, de az már nem nappal van.

A máltai szeretetszolgálat világhírű, ellenben életemben először inzultáltak. Méghozzá máltaiak. Méghozzá egy buszsofőr. 

Az egész napom egy nagy kaland volt a buszokkal, míg nem a végére csúcsosodott.

Kezdődött azzal, hogy a buszállomáson 3 perccel hamarabb értem az induló buszhoz, aki valamiért úgy gondolta, hogy 3 perccel hamarabb elmegy. Simán becsukta előttem az ajtót és tolatott is ki. (csak hogy ne értse senki félre, nem az történt, hogy nem vett észre, vagy elhajtott. A buszvégen a megállóból az összes busznak ki kell tolatni. )

Hiába integettem, mutogattam az órám, nem igazán törődött velem. Elment.

Oké. Másik útvonal. Várok 20 percet a következőre.

A buszon többnyire kiírják és a gép bemondja, mi következik. Majd azt is, ha elhagytuk az adott megállót. Mivel sikerült ezt a késést összeszedni, igen csak igyekezni kellett, hogy elérjem a csatlakozást. Figyeltem árgus szemekkel, egyszer csak hopp, elhagytuk a megállót. Mégse írta ki, csak miután elhagytuk. Futok vissza egy megállót, mint az őrült, látom, hogy jön az 51-es busz, ami kell nekem. Elértem. Viszont abban nem voltam biztos, hogy jó irányba megyek-e.

aniko_budapest_2017_11_24_10_of_21.jpg

Megkérdeztem a sofőrt. Ez megy Mdina-ba? A válasz az volt, hogy ’I don’t speak english.’

Mondom neki, ha ezt így elmondtad, csak tudsz. Na de mondom sebaj, biztos csak ezt a mondatot tanulta be, és tényleg nem tud megnyikkanni. Mutatom a telefonom, amin ott van, hogy hova akarok menni. (ez amúgy a végállomása a busznak) Erre elhúzza a fejét. Kicsit ledöbbentem. Jobban az orra alá dugom, erre rázza a fejét, húzza a vállát, mint egy durcás kisgyerek és nem hajlandó a telefonomra nézni.

Erre megkérdeztem, hogy ez most komoly? Erre széttárta a kezét. Ekkor már kicsit elkattantam és rövid 2 szavas mondatban elküldtem. Ellenben csak tudott angolul, mert ő is elküldött...

A busz közepére mentem, majd miután több utassal is problémázott, aki elől akart leszállni (külföldi, nem tudja) és olyan hangnemben beszélt, felhúztam magam és előjött belőlem, hogy akkor most én panaszt teszek. Igen ám, de nem volt a busznak semmi jelzése.

Előre mentem, és mielőtt bármit is mondhattam, vagy kérdezhettem volna, közölte velem, hogy megb@szhatom, ha az út végére értünk.

Mondom mivan? Akkor már biztos voltam benne, hogy ezt jelenteni fogom. Kértem tőle, hogy azonosítsa magát, vagy a buszt. Erre elkezdett fentre mutogatni, ahol a busz ülőhelyei voltak számmal, meg az állóhelyek. Teljesen hülyének nézett. Mondom neki, hogy ne nézzen hülyének. Majd elővettem a telefont, hogy lefotózzam. A kb. 55 év körüli és 100kg-os férfi olyan lendülettel vágta ki a kezemből a telefont, hogy az elrepült. Nem fogtam erősen, mert meg se fordult a fejemben, hogy fizikai atrocitás lesz. Majd elkezdte kinyitni az ajtaját, ami náluk így a lábukig ért. Féltem lehajolni, mert attól tartottam, hogy simán rámnyitja az ajtót erőből és betöri a fejem.

aniko_budapest_2017_11_24_2_of_3.jpg

Felvettem a telefont, majd kérdeztem, hogy normális? Csak segítséget akartam kérni. Persze az angolságával továbbra sem volt baj, megállt és le akart szállítani. Amikor mondtam, hogy ne vicceljen, simán kiugrott megragadott és teljes erőből ledobott a buszról, úgy hogy a karomon több napig véraláfutás keletkezett.

Igen, a buszon senki nem állt fel, se segített, se tette szóvá, hogy talán ezt nem kéne. De ez megszokott, nem is hibáztatok senkit, nem is vagyok egy védtelen 40 kilós csaj, se öregember. Nem szoktam elvárni a segítséget, de azért mégis érdekes volt a szituáció és sose gondoltam volna, hogy ilyen előfordulhat. Aki ismer, az tudja jól, hogy túl nyugodt is vagyok. Balhézni sose szoktam. Engem sose láttak még az éjszaka közepén részegen duhajkodni se, szóval nem én vagyok a potenciális kötekedő.

De a történetnek még nincs vége. Miután elhajtott pár méterrel arrébb lezúzott egy kocsit. Én kicsit sokkos állapotban nem tudtam, hogy mi volt ez a hang, csak arra lettem figyelmes, hogy a kocsi mellől a lépcsőn ülő férfi felkapja a fejét és feláll. Kiderült, hogy övé a kocsi. A busz simán elvitte az oldalát és letörte a tükrét, majd tovább hajtott. A fickó elkezdett rohanni, de nem érte utol a buszt.

Én már ott nem bajlódtam a feljelentéssel, ide haza viszont megtettem. A busztársaságtól egy szokásos, sajnáljuk, hogy ilyen előfordult, köszönjük, hogy időt fordított közölni velünk, mindent megteszünk, hogy utasaink elégedettek legyenek. Blablabla...

pb200760.jpgMi a tanulság?

Bár én nem vagyok taxi párti, és kint mindenki azt mondja, hogy drága a taxi, de semmivel sem drágább, mint itthon. A belvárosi részen gyalog fél-egy óra alatt jó távolságokat lehet megtenni, másik ’városokba’ átsétálni. Ugyanannyi, mint busszal. De legjobban a helyi BUBI-t ajánlom, aminek nem tudom a lefedettségét, de ha legközelebb megyek tuti inkább azt választom.

 

Dani

A fotók Olympus Pen-F fényképezővel készültek. 

Kövess facebook-on vagy instagramon még több fotóért!

A bejegyzés trackback címe:

https://gasztronota.blog.hu/api/trackback/id/tr1913397559

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MEDVE1978 2017.11.27. 19:34:59

2011-ben voltam Máltán, akkoriban cserélték a régi csotrogány buszokat az újakra. Lehet, hogy éppen ezért nem találkoztam érdemi problémákkal. Viszont utánanéztem a szigetnek előtte, így eszembe sem jutott a reptérről gyalogolni. A tömegközlekedés egy-két helyre valóban nem a legjobb, emlékszem olyan volt, hogy majdnem nem fértünk fel egy buszra, illetve olyan is, amikor eléggé be voltunk parázva, mert Marsasloxx-ba mentünk vasárnap. Ez egy kicsi kikötőváros délen, ami gyönyörű, viszont kb. két óránként ment oda busz és onnan vissza is. Vasárnap asszem fél ötkor az utolsó, szezonban nyáron.... De végül hazajöttünk, igaz 1 órát késett a busz.

A máltaiak sajátos keverék az arabból, olaszból és angolból. Az általad említett sofőr nyilván inkább mediterrán stílusú volt.

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2017.11.27. 20:00:40

Én még a "régi csotrogányok" idején voltam. Semmi gond nem volt a közlekedéssel akkor. Mindenhova a tervezett időben el tudtunk jutni.

Alick 2017.11.27. 20:02:22

Kalap helyett bepróbálkoztam volna kipával is, hátha úgy kedvesebbek a helybeliek. :)

DrSWAG_InstaProfessorOfYolo 2017.11.27. 20:58:10

Jól hangzik, fele kamu. És nem vágom, hogy milyen belváros. Hiszen Málta egy sziget több tucat településsel. Mondjuk a többit nem akarom cáfolni, túl hosszú lenne. Ilyen belvárosi yuppiet meg nem érdemes győzködni.

Darth Revan 2017.11.27. 21:17:25

egy hetre 60 euroert cirka 18 ezer forintert bereltunk autot maltan.

almodhi 2017.11.27. 21:19:46

Autóbérlés 5-10 €/nap. Van-e még kérdés?

zenitó 2017.11.27. 21:19:58

@Alick: Nem merte egy az egyben bevállalni....

Jossarian 2017.11.27. 21:29:58

1. Minek mentel oda? Zsidoorszag. Ja, hogy te is az vagy? Igy jartal...
2. Ha en lettem volna a buszsofor, most fogad sem lenne

220V 2017.11.27. 21:52:24

A buszközlekedés egy káosz. Másfelől viszont:
Eljön egy mindenkinél okosabb ember Máltára, aki azt hiszi magáról, hogy ő szarta a spanyol viaszt. A sofőr azért mutatott felfelé, mert ott van a majom által követelt információ a kijelzőn (váltakozik a járatszám, a busz száma). Minden buszon!
Ha a kedves szerző vette volna a fáradtságot és a sofőr baszogatása helyett (angolul is ki van irva, hogy az utas ne dumaljon bele vezetésbe) a sárga vonal mögé kotródott volna, ahol a helye, akkor abból a szögből már láthatta volna ezt az információt. Örüljön, hogy volt olyan kegyes vele, hogy nem hívott rendőrt és simán megúszta azzal, hogy a "kedves" utas oda került, ahová való, az utcára. És még ő akart feljelentősdit játszani... beszarás. :)
Az utasok nem azért nem segítettek, mert alapból közömbösek. Azért nem segítettek, mert a rendbontó hülyékkel szemben közömbösek és nyilván megnyugvással nézték végig, ahogy működik az instant karma. :) Igy jártál.
Azt már nem is kommentálnám, hogy 8 km-t akartál legyalogolni egy bőrönddel a kezedben. :D

praclee · http://gasztronota.blog.hu/ 2017.11.27. 22:00:40

@tompus: köszönöm a látatlanba megelőlegzett kedves szavakat. :)

praclee · http://gasztronota.blog.hu/ 2017.11.27. 22:07:16

@SGlass: ha az előző blogbejegyzésemet elolvasod, megtudhatod, hogy kissé időhiányban szenvedek. És változtattam a blogomon az eddigi dolgokon. Szóval lehet becsúszik szóismétlés, hiba, miegymás. De lehet ettől személyesebb is. Próbálok ezzel nem foglalkozni. Tény, hogy bántó lehet egyesek szemében, ha nincs minden szó és vessző a helyén. Elnézést!

Sokat szokásom "magyarázkodni" magam miatt. Van pár furcsaságom, amit nem értenek az emberek, akik nem ismernek. A rész azoknak szólt. Akik ismernek, azok pedig tudják. :)
(tényleg nem kötekedés, de ha megnézed a munkásságom a social profilom és úgy mindent, és egy gőzös fejű, kötekedő férfi képe rajzolódna ki előtted, szívesen találkozom személyesen is. :) )

praclee · http://gasztronota.blog.hu/ 2017.11.27. 22:10:16

@MEDVE1978: igen. azt az egyik buszmegállóban ajánlotta egy helyi csaj. meg is mutatta telefonon. Gyönyörű hely! Legközelebb megnézem. És igen, hallottam, hogy kb. nai 2x közlekedik oda bármi is.
Én 8 éve voltam, akkor még jártak a régi buszok. Sajnáltam, hogy nem tudtam már fotózni őket. :(

Bárki, akivel beszéltem máltai, és meséltem a történetet, mondták, h tuti nem máltai volt. Azt mondták a 70% külföldi a buszsofőröknek. Valamint, hogy sokan csak azért jönnek, hogy jogsit szerezzenek, mert vmi szabályozás miatt sokkal könnyebb letenni és utána tovább állnak más európai országba.

praclee · http://gasztronota.blog.hu/ 2017.11.27. 22:11:21

@Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos: nekem minden máltai azt mondta, hogy ezt a problémát még nem sikerült megoldaniuk. :D

Az egyik taxis cég 2 év alatt megháromszorozta a taxijai számát és tavaszra továbbí bővítést terveznek.

praclee · http://gasztronota.blog.hu/ 2017.11.27. 22:14:25

@Alick: miért asszociálnak 2017-ben a szakállról egyből zsidóra az emberek? A másik Batthyány. A legfelvilágosultabbak szerint pedig a Gas Monkey-ből vagyok a csávó. :) Erre a 3ra sikerül bekoráltozniuk az embereknek. Neked az elsőre. Viszont egyik megoldás se helyes. :D sebaj.

praclee · http://gasztronota.blog.hu/ 2017.11.27. 22:17:31

@DrSWAG_InstaProfessorOfYolo: aszondja fele kamu. Végül is. Az már elég ha jól hangzott, nem?
Köszi, hogy azért elolvastad!

(jól hangzó infó rólam: alapvetően vidéki vagyok, tény hogy egy ideje pesten élek.
infó rólad: mi bajod a belvárossi yuppival egy InstaYolo névvel? :D Üdv a csapatban! :D )

praclee · http://gasztronota.blog.hu/ 2017.11.27. 22:19:04

@Darth Revan: az nem hangzik rosszul. Igazából 5 napot voltam utazással, másrészt egy perc időm nem volt előre nézelődni, hogy mi hogy meddig, így történt, hogy nagykabátba és sálba sikerült elmennem oda, ahol 20-25 fok volt :D )
Harmadrészt 1.5 napom volt nézelődni a többi munka volt.

praclee · http://gasztronota.blog.hu/ 2017.11.27. 22:20:45

@almodhi: jó ötletnek tűnt. Szeretek tömegközlekedni, gyalogolni. Amúgy pedig nem volt időm előtte tájékozódni, és kb. 1.5 napot használtam leszámítva az éjszakai rohanós városnézést. Arra talán nem béreltem volna. De ha családdal, baráttal, barátnéval mennék nyaralni biztosan megfontolnám az autóbérlést. ;)

praclee · http://gasztronota.blog.hu/ 2017.11.27. 22:21:31

@zenitó: nyomjak egy copy paste-t vagy elolvasod, amit @Alick -nak írtam? :)

praclee · http://gasztronota.blog.hu/ 2017.11.27. 22:25:30

@Jossarian: ide se kopipésztelnék, de ajánlom hozzászolásom @Alick részére.
Tényleg nem tudom, hogy miért zsidó minden szakállas? Ez valami bizonyított tény? Brit tudósok?

HA ennyire felzaklattalak, lehet inkább a receptjeim kéne olvasnod. Látom azokat szereted. Éhes gyomorral idegesebb az ember. :)

praclee · http://gasztronota.blog.hu/ 2017.11.27. 22:33:15

@220V: Kedves!

Nem akartam volna. Az le is gyalogoltam. :)) Elég sok a buszos sztori. Nem ott kezdődött.
Talán nem figyeltél eléggé, de mikor rohantam, hogy elérjem a buszt, és ugye nem akartam további fél órát várni, vagy a rossz irányba menni, szerintem semmi gond azzal, hogy megkérdem jó irányba megyünk-e. Ha bentebb megyek (nincs sárga vonal, némelyiken van sárga felfestett négyzet az ajtónál) az ajtó bezárul, elindulunk, mire jön a kijelzőn az info, én lehet már rég rossz irányba robogok, mehetek vissza az átszállási pontra, és várhatok további fél órát.
Szóval jah.. lehet neked ez az ésszerű. :DDDD

Meg amúgy... Az mennyire életszerű, hogy mikor rohan az ember, nem pedig unottan utazik minden nap, akkor a szövegeket kezdi el olvasgatni, ami ide oda ki van ragasztva? :D De komolyan...

És jah, általában a buszra ki van írva a szám, erre konkrétan nem volt. Azért is akartam elkérni.

Sofőr mutatása pedig nem a kijelzőre történt, hanem kamu arra a táblára, amin az ülőhelyek voltak írva. Ja és jobbra kifele is mutatott. Tényleg a 4 égtáj felé hadonászott. :D Ezek szerint mindenhová ki volt írva, csak én nem láttam. :p

Egyébként a rendőrségnek is ment a jelentés és a társaságnak is.
Tényleg, ha eltekintünk attól, hogy netán goromba, bunkó, tuskó külföldi voltam. Csak összezúzott egy kocsit pár méterrel arrébb. Nyilván az is az én hibám és nyilván kamu az egész. :)

Alick 2017.11.27. 23:20:28

@praclee: Nekem semmi gondom a stílusoddal, viszont a - kevésbé művelt, világlátott - buszvezető és a helybeliek esetleg asszociálnak a megjelenésedről... nálunk az Isten háta mögött ez úgy megy, hogy ha barna bőr és nagyobb szakáll, akkor kaszára-kapára, mert beszivárogtak az iszlamista migráncsok. :)

levente.szabo 2017.11.27. 23:35:50

Másfél éve Máltán élek, és ismerős a leírás...
Valóban egy káosz a tömegközlekedés elég gyakran. Vagy jön a busz, vagy nem, vagy megáll vagy nem. Néha minden sima, néha fél nap eljutni valahova.
A sofőrök nagy része külföldi, gyakran nem igazán tudnak angolul. Azért mutogatott felfelé, mert oda van írva a busz rendszáma :-)
Az, hogy valaki nekimegy valaminek busszal/kocsival elég gyakori, szűk utcák, plusz elég könnyű jogsit szerezni...
Mediterrán ország, közlekedés = káosz :-)

fbal02 2017.11.27. 23:45:10

Bármilyen furcsa és megdöbbentő sokak számára, de pl a budapesti tömegközlekedés a világon az egyik legjobb tömegközlekedése. Persze itt nem a járművek állapotára és tisztaságára gondolok, hanem a menetrendre és a hálózatra. Éltem néhány hónapot Ausztráliában és Amerikában is. Na most ezekben az országokban nem csak azért jár mindenki autóval mert az annyira happy, hanem mert a tömegközlekedés abszolút pocsék akár a BKV-hoz képest. Akár csúcsidőben is simán csak 30-60 percenként járnak a buszok, úgyh inkább mindenki a autót/motort/kerékpárt választja,

220V 2017.11.27. 23:49:40

@praclee: Bár én gyalog járok munkába /mert a szolgáltatás tényleg annyira megbízhatatlan, hogy inkább a munkahelyem közelében béreltem lakást/, ha egyszer buszra szállok, lefényképezem a sárga vonalat Neked. Nyilván nem azzal voltál elfoglalva, de ettől még ez a szabály és ott van minden buszon, akárcsak a busz száma. Ez kivulről is beazonosítható, mivel megegyezik a rendszámával. Innen kezdve az illetékesek - ha akarják- tudják, ki hajtotta azt a buszt. Viszont Málta -Magyarországgal ellentétben - nem a feljelentgetők országa.

Az, hogy a rendőrség mit szól hozzá, nem tudom, de hogy a társaság éppen magasról tenni fog rá, arra mérget vehetsz. Ha a sérült autó tulaja nem tesz feljelentést, akkor nem történt semmi, szóval a te szavad és panaszod - ha esetleg elégedettséggel tölt el a tudat, hogy most aztán jól feljelentetted a gazfickót - önmagában nem befolyásol az égvilágon semmit. :)

Én még azt is kétségbe vonom, hogy máltai volt a sofőr. Kevés a máltai sofőr, mert pofátlanul keveset fizet ez a szakma Máltán. A kezdő sofőr fizetése megegyezik a kezdő mosogatófiú fizetésével. Fogalmazzunk úgy, hogy a bérezése nem fedez olyan extra szolgáltatásokat, mint az utasokkal történő információcsere és csevegés. Ha nekem azt fizetnék, mint nekik, ki is ütöttem volna a fogad. :D Az persze a te történeted erősíti, hogy (és ezt értds úgy, ahogy írom) a munkaerő toborzásakor tavaly az első szűrő a jelentkezéshez két kérdésből állt: 1."Van-e legalább B kategóriád?" 2. "Tudsz-e írni olvasni? "

Én is ültem már olyan buszban, ahol az olasz sofőr eltévesztette a járatot, rossz irányba ment, az utasok navigálták, mert eltévedt és sikertült két autót is meghúznia. Olyanon is, ahol a buszvezető hölgy -betartva a kreszt- a mobilozás alatt nem futtatta a járművet. 15 percen keresztül álltunk a megállóban, mert közös erővel sem tudták áthidalni a nyelvi akadályokat az angol-máltai diszpécser-központ, valamint az olasz anyanyelvű buszt vezető cicababa között. Végül, amikor az egyik utas szóvátette, hogy hát azért jó lenne abszolválni a célállomás előtti 4 megállót, hátrafordult és kellő elszántsággal, nagyon lebaszta a kedves utast, mert megzavarta az amúgy is komoly koncentrációt igénylő kommunnikációjukat. :D
Szóval ilyen körülmények közepette ne várj túl sok extrát a máltai tömegközlekedéstől.

A menetrend (félre)tájékoztató jellegű, már csak azért is, mert minden lakosra jut egy kocsi és sokszor(általában) az általuk generált dugó önmagában hazavág minden menetrendet.

Ugyakkor egy kis gyakorlattal és az applikáció használatával átlátható a rendszer (mert akármennyire is kaotikusnak hat, van rendszer) és viszonylag jól használható. A helyiek azért nem használják, mert nem lehet pontosan munkába járni vele, a turisták pedig azért szívnak, mert 3-4 nap alatt nincs idejük átlátni... De van rendszer. :)

A 8 km gyaloglás továbbra is minimum a "furcsa" kategóriába helyez. Azért azt feltételezheti az ember, hogy egy sziget általában nem az alföld.

Nyers Fa 2017.11.28. 00:29:32

@Jossarian: Máltán a lakosság 95%-a római katolikus. Mélyen vallásos ország.

ügyfélszolgálatos 2017.11.28. 01:05:07

Hát nem tudom. mi tavaly voltunk és semmi gond volt. Legalábbis a sofőrökkel. A buszok késtek meg néha kimaradt egy járat, de aki mondjuk járt már Görögországban vagy Olaszország déli részén, ezeken már meg sem lepődik. Persze én nem vagyok ultra hipszter retard mint az OP, és tudom használni a kérem és a köszönöm szavakat is. A debilje meg nekiált gyalogolni a reptérről. LOL: Ez kábé olyan mintha a Ferihegyről be akarnál gyalogolni a Merriot hotelbe a rakpartnál.

ügyfélszolgálatos 2017.11.28. 01:06:10

@Nyers Fa: Ennek a Josszariannak mindegy csak zsidózhasson egyet. Csak aztán ki ne derüljön nála is hogy zsidó a kedves nagypapa, mint annál a jobbikos debilnél pár éve.

ételizésítő 2017.11.28. 01:06:44

" jobb ötletnek tűnt a 7 napos 15 euros korlátlan tömegközlekedési bérlet"

Jó ötletnek tűnne egy helyesírási szabályzat is. Ingyen is letölthető.
Baromira rád férne, mert az ábécé nagy részét ugyan ismered, de írni nem tudsz.

ételizésítő 2017.11.28. 01:11:04

"úl nyugodt is vagyok. Balhézni sose szoktam"
A leírásodból mégis egy Szabózé szintű kötekedő pöcsnek tűnsz leginkább. Pedig valószínűleg ez a szépre festett verzió.

Bolshevik 2017.11.28. 01:18:08

@fbal02: Ez hülyeség, mindenki tudja hogy MAgyarország a világ legszarab városa föleg miota az orbán uralkodik ralyta.

ételizésítő 2017.11.28. 01:19:02

@praclee:
Nemcsak a szakállad, hanem az egész kinézeted miatt gondolnak zsidónak. Ez a kalap is rátesz egy lapáttal, de az arcéled is. Azért nézz utána a családfádnak, mert a végén még úgy jársz, mind a jobbikos Szegedi Csanád.

praclee · http://gasztronota.blog.hu/ 2017.11.28. 01:21:32

@levente.szabo: tudom, h fentre szokott általában lenni írva. De ez nagyon szakadt busz volt és nem volt oda írva. És mint írtam, direkt arra a feliratra mutatott, ami az ülőhelyek számát jelezte. Simán át akart ejteni.

praclee · http://gasztronota.blog.hu/ 2017.11.28. 01:23:05

@levente.szabo: hát eddig mindenki kiosztott, h Máltán tuti csak kedves sofőrök vannak. Vigyázz, nehogy téged is megkövezzenek.

Amúgy másik nap, meg egy fiatal sofőr volt, aki meg tök kedves volt és bevárta a busz után futó embereket.

ételizésítő 2017.11.28. 01:23:44

@fbal02:
"pl a budapesti tömegközlekedés a világon az egyik legjobb tömegközlekedése"

Hát mondjuk ha csak Miskolcon meg Debrecenben jártál még Budapesten kívül, és neked ennyi a világ, akkor tényleg.
Ha majd egyszer akarsz látni jó tömegközlekedést, akkor menj el Hollandiába. Az tényleg az.

"Na most ezekben az országokban nem csak azért jár mindenki autóval mert az annyira happy, hanem mert a tömegközlekedés abszolút pocsék akár a BKV-hoz képest."
Kicsit kevered az ok-okozatot.
Azért nincs tömegközlekedés, mert mindenki autóval jár. És nem fordítva.

praclee · http://gasztronota.blog.hu/ 2017.11.28. 01:32:04

@220V: mint írtam, a társaság már válaszolt rá.
És tudom, h ott van kiírva a számuk, közvetlen a front üveg előtt fent, de ezen történetesen nem volt. És amúgy a kijelző se működött. :D Iszonyat le volt rongyolva.

Amúgy másik alkalommal volt olyan busz, ami csak 1 ajtós volt. Szóval kíváncsi lennék, h minden busz olyan patyolat állapotba van, sárga csíkkal és minden felirattal, ahogy állítod.

Ez olyan, mintha itt vki verné a mellét a 4-6osra, hogy az márpedig hűha, és csak az létezik, de történetesen itt is van külső kerület, ami olyan rongyos, h örülhetünk, ha nem esik szét.

Egy szóval se állítottam, h máltai a sofőr. (de nem nigériai)

8km az kevesebb, mint két Margit kör. Igaz az futva kevesebb, mint egy óra és sík terep. Ez utóbbival nem számoltam csak. Viszont nagyon jó helyeket fedeztem fel fotózás szempontjából.

praclee · http://gasztronota.blog.hu/ 2017.11.28. 01:36:03

@ételizésítő: kedves vagy. köszönöm.

amúgy kiköpött úgy nézek ki, mint Szabó Zé. :D

praclee · http://gasztronota.blog.hu/ 2017.11.28. 01:38:43

@ügyfélszolgálatos: biztos azért dobott le, mert nem tettem a mondatom végére a PLEASE-t. :DD

a retardárért külön plusz pontot kapsz. Megtisztelsz! :)

ételizésítő 2017.11.28. 01:39:13

@praclee:
Látom, fogtad a lényeget.
Javaslom az értő olvasás tanfolyamot. Az olvasható írás tanfolyam után rögtön.

praclee · http://gasztronota.blog.hu/ 2017.11.28. 01:40:31

@ételizésítő: köszönöm. az arcélem is jól érzi magát. :D küldjek privát képeket? szeretnéd? érzem. :)

praclee · http://gasztronota.blog.hu/ 2017.11.28. 01:43:55

@ételizésítő: tényleg nem kötözködés de az olvasható írást, nem a kézírásra mondják? :p

Jossarian 2017.11.28. 06:57:31

@praclee: a beltenyesztett semitaknal "vallas" a szakall, azert. Raadasul nem higienikus, ami szinten rajuk jellemzo... Ha mar ultel buszon zsidok utan vagy te is az vagy, tudod, ha meg nem hat majd megtudod...

Jossarian 2017.11.28. 07:00:27

@Nyers Fa: a szekelyek is melyen vallasosak, kat., ref. stb. De te valoszinuleg nem olvastad Benedek Elek Edes anyafoldem bevezetojet amit senki sem hangoztat mostanaban...

Jossarian 2017.11.28. 07:29:25

@Nyers Fa: a szekelyek is hithu keresztenyek. Most. Olvastad Benedek Elek edes anyafoldem bevezeto oldalait? Nem egy reklamozott olvasmany manapsag, ajanlom figyelmedbe

Jossarian 2017.11.28. 07:30:45

Na, blogmotor... Bar ismetles a tudas anyja, mondta Birca

DrSWAG_InstaProfessorOfYolo 2017.11.28. 08:11:19

Szerintem a stílus a baj. Elég nagyarccal írsz, pedig szinte semmit nem tudsz Máltáról.

Exploiter 2017.11.28. 08:31:42

@ételizésítő:

Hollandia egy k. gazdag ország hozzánk képest. Ennek ellenére a pesti tömegközlekedés igenis jó, elég sok külföldi visszajelzése alapján is.

Drago Brutic1 2017.11.28. 08:51:52

A máltai buszozás nem tökéletes, de hol van egy csomó országéhoz képest? Pld Grúzia, ahol konkrétan másfél órát kellett várni egy utasra, mert csak 100%ig kihasznált busz indul el? És nincs pofázás, mert a bácsi a buszvezető rokona volt. "Rómában élj úgy, mint a rómaiak".
Ha minden ilyen piti helyzetbe beleállsz, nem sok jövőt jósolok neked az "egzotikusabb" országokban. Menj inkább Svájcba.

Green Wedding Shoes · greenweddingshoes.blog.hu 2017.11.28. 09:09:27

Szerintem nagyon rosszul kezelted a dolgot Dani. Nem ártott volna előtt utána olvasni a helyi dolgoknak, vagy ne utazz.

Rittyentett Hőzönbőzön 2017.11.28. 09:51:36

Látom, nem vidéki vagy. Elég lenne kicsit buszoznod Érden, nem lennél így meglepődve.

levente.szabo 2017.11.28. 09:52:39

Direkt elolvastam még egyszer az egészet, én tényleg nem értem miért kötözködik mindenki :D
Nem írta, hogy Málta egy szar hely, nem mondta, hogy meg se szólalt, mégis megverték.
Aki volt már Máltán hosszabb ideig, az tudja, hogy a tömegközlekedés egy káosz, tehát igazat ír. Igen, van ahol sokkal rosszabb, de ettől még nem jó. Nem véletlen megy mindenki kocsival mindenhova.
Az, hogy megvernek egy utast, elég ritka lehet, de biztos előfordul sajnos. Ha inkább leszáll, megnézi a rendszámot és bejelenti a problémát, nem verik meg. De azért mert valaki pofázik, még nem ez a megoldás, szóval szerintem jogos a felháborodás :)

Darth Revan 2017.11.28. 09:53:35

@praclee: mi tudtuk elore, hogy auto nelkul nem igazan lehet boldogulni Maltan.

DrSWAG_InstaProfessorOfYolo 2017.11.28. 10:22:45

@levente.szabo: én mindenkit ledudálok, meg ordítok de még nem vertek meg. Még. :) itt igy kell különben nem tisztelnek

levente.szabo 2017.11.28. 10:31:09

@DrSWAG_InstaProfessorOfYolo: itt, azaz Máltán? Én nem szoktam ordítani és dudálni is csak amikor majdnem nekem jönnek vagy nem belátható a kanyar és szűk az út, de nem érzem a tisztelet hiányát, persze mindenki megy, mint az őrült, ahogy szokás, de azt már megszoktam :)

Szerintem itt vagy lenyugszol és átveszed a "mela" érzést, hogy minden mindegy, jól van ez így, majd lesz valami, vagy folyamatosan ideges leszel. Én az elsőt választottam :D

praclee · http://gasztronota.blog.hu/ 2017.11.28. 10:36:03

@Jossarian: miért ne lenne higiénikus? Nyilván lehet így is úgy is. Valaki meg hetente egyszer fürdik. De az nem azt jelenti, hogy akinek 2 keze és 2 lába van, mind olyan.

Rólam mindenki azt gondolja, hogy hipszter vagyok és kézműves sört és hamburgert fogyasztok. Ezek is ugyanúgy tévesek, mint a többi feltételezés.

Ajánlom, hogy beszélgess egy borbéllyal, mennyi ápolással jár egy szakáll. Meglepődnél! :)

praclee · http://gasztronota.blog.hu/ 2017.11.28. 10:37:38

@DrSWAG_InstaProfessorOfYolo: bizonyára igazad van. Csak azt vedd figyelembe, hogy nem Máltáról írok, hanem a közlekedésről, és az élményemről, mi történt velem. A saját blogomon. Remélem szabad. :)

(málta történelmével MÉG nem foglalkoztam, de a ledvedért lehet megteszem. :) )

praclee · http://gasztronota.blog.hu/ 2017.11.28. 10:42:21

@anyueztveddmeg.hu: haha :) a buszvezetős rész jó volt :D
hát igen...

(jók a fotók)

praclee · http://gasztronota.blog.hu/ 2017.11.28. 10:44:37

@Tortaceremónia: napi 20 órát dolgozom. Oda is dolgozni mentem. Az utóbbi időben nincs időm arra, hogy bármit is körülnézzek, tájékozódjak előre. (sajnos. :( )
Ez nem egy első fecske turista kiszabadult a nagyvilágba poszt. :) sok helyen megfordultam már. csak minden felgyorsult. ennyi. :)

DrSWAG_InstaProfessorOfYolo 2017.11.28. 10:45:45

@praclee: de akkor minek írsz baromságokat?Gyalog a reptérről a belvárosba. Milyen belvárosba? Ez nem egy városállam. Meg puffogsz, hogy nem úgy járnak a buszok, mint a négyeshatos. What a surpise!

praclee · http://gasztronota.blog.hu/ 2017.11.28. 10:48:34

@levente.szabo: haha. köszönöm. :) Elvagyok. az index blog ilyen. Nem most kezdtem a médiában edződést. Mit nekem egy máltai verés, vagy egy blogos támadás? :)

De amúgy igen. Szerintem szép hely és nincs bajom az emberekkel. Kivéve a 14-20 év körüli gyerekekkel, akik este bulikáztak, olyan séróval és ruhákba, h csak pislogtam. No meg a korombéli pimpelt autós csávók, akik sorba beállva turáztatták a kocsit. Az nem lényeges, h ez nem Los Angeles, szval tudnak vele menni pár métert,mert amúgy kanyarog az út, fekvőrendőr és turisták az úttest közepén. Szóval ezt leszámítva tetszett (és voltam már 8 éve) és tavaszal is mennem kell. Akkor már felkészültebben. :)

praclee · http://gasztronota.blog.hu/ 2017.11.28. 10:49:51

@DrSWAG_InstaProfessorOfYolo: mintha valaki épp az előbb szállított volna le a nagy lóról. Ja, hogy te akarsz rajta ülni. Párdon. :)

praclee · http://gasztronota.blog.hu/ 2017.11.28. 10:51:24

@DrSWAG_InstaProfessorOfYolo: hát többen mondták nekem, h ezek igazából különböző városok. Ezt máltaiak mondták. De szerintem is egy nagy város csupán.

Há' engedtessék má' meg, hogy meglepődjek. :)

Jossarian 2017.11.28. 10:57:43

@praclee: tiz szakallbol kilenc apolatlan, excsajok meseltek par dolgot, nem szepeket... Ha a tied a tizedik, akkor mindenki orul, bar malta akkor is egy szemetdomb, ugy ahogy van. Igazi patkanyfeszek a hozzavalo patkanyokkal

Baaah 2017.11.28. 11:17:20

Hát nem Málta és Budapest busz közlekedését kellene összehasonlítani, egy ilyen írásban, hanem a Málta és Magyarországét, nem? Menj párat volánbuszokkal és aztán lesz valami valós összehasonlítási alapod.

levente.szabo 2017.11.28. 11:21:49

@Baaah: az a baj, hogy Málta területe Budapest kb. 60%-a, és elég sűrűn is lakott, szóval nyugodtan vehetjük egy nagyvárosnak külső kerületekkel, szóval szerintem Budapesttel érdemes összehasonlítani :)

SnaKadCharmer 2017.11.28. 11:44:36

Istenem, gyakorlatilag a a bejegyzés íróját kell hibáztatni, mert kidobták egy buszból. Meg persze jön a szokásos "ne kamuzzá" duma is. Gratulálok

BiG74 Bodri 2017.11.28. 11:45:45

Ezen röhögök egy ideje, hogy zsidó ország. Amúgy meg ami szőrös az vagy zsidó, vagy medve, esetleg p..a. Elmeroggyant.

DrSWAG_InstaProfessorOfYolo 2017.11.28. 11:54:56

@BiG74 Bodri: szerintem még az életben nem láttak zsidót erre.

ZOH 2017.11.28. 12:09:34

"Kezdjük ott, hogy mikor megérkeztem a reptérre, jó ötletnek tűnt elgyalogolni a szállásig." --> mar innen sejthettem, hogy nem mindennapi posztot fogok olvasni, es valoban, minden betuje arany :-)

ételizésítő 2017.11.28. 12:59:53

@praclee:
Majd ha buzi leszek, akkor kérni fogok.
Addig inkább nem.

ételizésítő 2017.11.28. 13:05:23

@Exploiter:
Mi köze a gazdagságnak a közlekedés megszervezéséhez?
Ja, hogy ott esetleg nem lopják el Orbán/Demszky/faszomtudjaki haverjai a tömegközlekedésre szánt pénzt?

A budapesti tömegközlekedés szar, bár tudom, szeretünk azzal dicsekedni, hogy jó. Kár, hogy ez nem igaz.
Próbálj meg eljutni éjfél után a repülőtérről a Keletihez.
Próbáld meg ugyanezt Amszterdamban, repülőtér-főpályaudvar viszonylatban.

Ja, a magyar foci is jó. Tanú erre Andorra meg Luxemburg.
És annyira, de annyira a pénzről szól ez is, nyilván. Az 50-es években ez egy nagyon gazdag ország volt, gondolom.

Az Ellenálló 2017.11.28. 13:45:37

Az ilyet pofán kell baszni majd elszaladni. Nem igazolod magad? Akkor derítsd ki ki ütött pofán gyökér buszsofőr, de akkor kiderül az is, hogy ki kezdte és hogy a másik fél önvédelemből cselekedett.

marczy 2017.11.28. 14:01:20

"Minekmentoda?" "Minekmentoda?" "Minekmentoda?" "Minekmentoda?" "Minekmentoda?"
Tipikus hülye magyar hozzáállás. Oda akart menni, és kész. Ennyi. Közöd? Nincs, nekem sincs.
Málta egy pici ország, ott ezért gyakran minden egy kézben van, piaci verseny nuku, és sajnos könnyű ismerni az összes hatóságot, ezért a szervezett bűnözés is előfordul arrafelé.
Gondolom a csókának bérelt helye volt a helyi BKV-nál, vagy a helyi maffia beépített embere lehetett.

Pestről szólva: A BKK az elmúlt néhány évben, nagyjából a négyes metró átadásától kezdve folyamatosan rengeteget javult, a fő közlekedési útvonalak sokat gyorsultak, a jegyhez jutási lehetőségeket össze sem lehet mérni az 5 évvel ezelőtti helyzettel. Probléma elsősorban a külső kerületekből való csúcsidei bejutással van, de az meg mindenhol gond. Meg most a 3-as metró kiesése miatti pótlással. Meg a metrók közötti csatlakozással, amiben a bécsi BKV egyelőre még nem kicsit jobb. A prágai BKV főleg kora délután és este olyan pontos, mint a svájci órák, 23 óra 38-kor indult a villamosom, percre pontosan ott volt a megállóban, én meg 50-kor a Hlavnín, öt perccel később meg a Metropol vonaton...

marczy 2017.11.28. 14:03:03

Ja és igen, normális országban, ahol nem a maffia az úr, ott az közszolga valóban közSZOLGA, tehát a köz érdekét szolgálja. Ezt teheti a BKV-nál vagy az állami hivatalban. Ausztriától Norvégiáig tudják, hogy ez mit jelent. Málta nem erről híres.

Ddegucs 2017.11.28. 14:44:11

Hahha, másfél évig éltem Máltán, minden nap szóról szóra ez ment, mint amit a posztoló leírt. Na jó, a buszsofőr csak egyszer vert meg utast a másfél év alatt.

Istenem, a BKV a máltai tömegközlekedéshez képest egy csodaszép svájci óra!

commentes nikk 2017.11.28. 14:51:24

Mennyi szaros proli gyűlt itt össze, akik szívesen kárörvendenek, és osztják az észt a magas lóról, de ők visítanának a leghangosabban ilyen helyzetben. Mellesleg én jót Máltáról még nem hallottam, menjen oda a kétanyjú ember.

DrSWAG_InstaProfessorOfYolo 2017.11.28. 15:00:36

@marczy: az megvan, hogy spanyol cég viszi a máltai busztársaságot? Megírnád, hogy az olasz maffiának miért lenne érdeke náluk havi 800 euróért alkalmaztatni beépített embert? Amúgy innen megmondom neked, hogy ez a dagadt sofőr szerb volt.

-zi- 2017.11.28. 15:16:19

Vajon mi a baja a kommentelők nagy részének? Note to self: felesleges kommenteket olvasni. Dani, tök jó, hogy ezt leírtad szerintem, hasznos lehet annak, aki oda utazik (és én is sétáltam volna simán). Köszi!

DrSWAG_InstaProfessorOfYolo 2017.11.28. 18:20:56

@-zi-: semmi, csak hogy a fele kamu, tobb magyar is szemtanuja volt a sztorinak

praclee · http://gasztronota.blog.hu/ 2017.11.29. 21:51:01

@Jossarian: nekem nem véletlen van szakállam. Ezzel foglalkozom. És elég sok szakállast tudok mondani, aki szintén ápolt.
Tökre tévhitben élnek az emberek...
Tudnának mesélni?? Jesszus... mit? :D Tényleg annyira vicces ez... Basszus aki igénytelen, az mindenhogy igénytelen. Az, hogy mondjuk jobban kell figyelned, mert leeszed netán magad. Bumm. Azon azért tudjunk már túllépni. És nem a világvége. A tisztán tartás viszont alapvető dolog. Ez olyan, mint a fogmosás, kézmosás wc után, stb. Nekem sajnos több olyan férfi ismerősöm van, aki nem mos kezet... szerintem az igénytelenebb dolog, mint egy szakáll.
Szakáll ápolásról már írtam. Ajánlom elolvasni. :)

praclee · http://gasztronota.blog.hu/ 2017.11.29. 21:53:18

@levente.szabo: @Baaah
Igen, LEvi jól írja. Kicsit aránytalan lenne, Mo-al hasonlítani. Győrből pestre azért nem gyaloglok el 3 óra alatt.

Amúgy a gyaloglós dolgora továbbra is annyi, hogy a máltai reptér mellett konkrétan kezdődnek a városok. Szóval aki azt írta, h olyan, mintha Ferihegyről sétálnék be... Az kietlen. Viszont a reptér környéként volt az egyik legjobban fotózható terep és épületetek.
Pisából is begyalogoltam. Ott a reptér-szállás táv 15 perc volt és az már a városközpont volt. :D

praclee · http://gasztronota.blog.hu/ 2017.11.29. 21:55:13

@ZOH: igazán kedves, köszönöm. Örülök, hogy feldobtam a napod. :)

praclee · http://gasztronota.blog.hu/ 2017.11.29. 21:57:13

@Az Ellenálló: nem vagyok az arconcsapós elszaladós fajta. De simán előbbi se.

praclee · http://gasztronota.blog.hu/ 2017.11.29. 21:58:36

@marczy: dolgoztam és volt másfél napom körbenézni. Biztos nem szabadott volna. Mert hát csak tájékozódva lehet bárhova is kitenni a lábom, máskülönben ülljek én is itthon és kommenteljek a monitor mögül. :D

praclee · http://gasztronota.blog.hu/ 2017.11.29. 22:00:10

@Ddegucs: végre valaki. :) Bár a máltai magyarok között is megoszlik a vélemény. Lehet, hogy van pár párhuzamos univerzum odakint. :) Vagy csak a kommentelők fejében. :)
Minden esetre nem kamuztam. nem szokásom. Meg minek? Jaaa... biztos nézeccség meg olvasoccság miatt, mer híres leszek. :D

praclee · http://gasztronota.blog.hu/ 2017.11.29. 22:00:58

@commentes nikk: nekem nincs bajom Máltával. A naplemente gyönyörű. A szikálk tök jók. És sok a fotótéma. Nekem bejött. Csak a közlekedés... :))

praclee · http://gasztronota.blog.hu/ 2017.11.29. 22:01:55

@DrSWAG_InstaProfessorOfYolo: tuti ismered, és te pofoztattál fel vele, mert tudtad, h megyek és fented a fogad egy szakállas megverésére. :D

praclee · http://gasztronota.blog.hu/ 2017.11.29. 22:02:51

@-zi-: köszönöm. :)
Legközelebb együtt sétálunk. :)

praclee · http://gasztronota.blog.hu/ 2017.11.29. 22:04:15

@DrSWAG_InstaProfessorOfYolo: őőő...ahhhaaa....

Legközelebb testkamerával megyek. :D
ja neem... mert tuti manipuláltam a felvételt. :D

Ddegucs 2017.11.29. 22:22:47

@praclee: én egy kint élő magyarral sem találkoztam, aki ne anyázta volna vérmérsékletének megfelelő vehemenciával a máltai tömegközlekedést :) előttem nem nyílt meg ez a párhuzamos univerzum.

Én pontosan tudom, hogy nem kamuztál, mert minden nap ezt a horrort nyomyam a tömegközlekedéssel. És igen, láttam buszsofőrt a Birkirkara-Valletta ùtvonalon közlekedő buszon megverni valakit. Oké, vér nem folyt, de határozottan találkozott a srác válla a buszvezető öklével, pedig csak annyit vétett, hogy nem mutatta meg eléggé jól és hosszú ideig a jegyét. Lehet mondani, hogy persze, kamuzom, de nem érdekel. Én tudom, hogy milyen a helyzet Máltán tömegközlekedésügyileg, mert ott voltam, láttam, átéltem. Annyi, de annyi sztorim van, hogy holnapig mesélhetném :) ettől függetlenül elhiszem, hogy másnak más élményei vannak, ő biztos a 12-es busszal jár Vallettából, az tényleg cirka 10 percenként indul. Vagy nonstop kurva nagy mázlija van :)

Az a vicc, hogy 2008-ban nyaralni voktunk egy hetet és nem tűnt fel, hogy gáz lenne a tömegközlekedés. Két eset lehetséges:
1. Az ember nyaral, kisimult, nem siet, így nem bassza fel az agyát olyan könnyen.
2. 2008-ban még tényleg minden fasza volt, aztán 2014-re jól elromlott.

Nemtom. De ha valami, akkor az Arriva meg a máltai tömegközlekedés TUTI, hogy nem hiányzik Máltáról.

Meg az a rengeteg szemét az utcákról, de ez offtopik picit.

praclee · http://gasztronota.blog.hu/ 2017.11.29. 23:43:53

@Ddegucs: ellenben ide a kommentelők közé sok olyan máltai magyar került, akik szerint kamuzom. :D

sebaj :) jaah... lehet nekik meg mázli karmájuk van nonstop :DDDD
süti beállítások módosítása