A világban mindenhol most zajlanak a divathetek. New York, Milánó, London. Itthon most hétvégén kerül megrendezésre a Mercedes Benz Fashion Week.
A férfiaknak viszont a Pitti Uomo jelenti a menyországot Firenzében, ahol fél évente 4 napra a legstílusosabban öltözött férfiaké a főszerep a Fortezza da Basso erődben.
Idén nyáron 90. alkalommal rendezték meg Firenzében a Pitti Uomót, mely az egyik, ha nem a legnagyobb divateseménynek számít a férfidivatban.
Van, aki nevet, valaki meghökken a látványon, amit néha a Hiúság Vásárának aposztrofálnak. De belőlük inkább csak az irigység szól. Ha ugyanis jobban megszemléljük a jelenlévő urakat, csak elismerően bólinthatunk. A személyre szabott öltönyök, apró kiegészítők, mind egy olyan precíz egységet alkotnak, amire egy igazi férfi vágyik.
Hölgyeket itt alig lát az ember, bár mikor Mariano DiVavio épp nem a saját kollekcióját népszerűsíti a standján, hanem tesz egy kört a forgatagban, rejtélyes módon drasztikusan megnövekszik a nőnemű egyedek száma.
A világ különböző részeiről érkeznek ide, hiszen a Pittin részt venni presztízs. Ám a pénz nem minden. A stílus ugyanis nem vásárolható meg pénzért. Azt tudni kell hordani! Így lehet az, hogy jól külön válik a sok indiai, és keleti régióból érkező „divat turista”, aki csak szeretne divatosnak tűnni, ám a figyelem legkisebb árnyéka is elkerüli őket. Nem véletlen. Hiszen a „pitti férfijai” közül sokan modellek, hírességek, bloggerek, divatszakemberek, akik különböző márkák megbízásából viselik a ruhákat, ezzel élő reklámfelületet biztosítanak. A fotósok, újságírók számára pedig a legfrissebb trendeket szállítják.
Amíg kint a legstílusosabb férfiaké a főszerep, az épületek belsejében jelentős üzletek köttetnek. Több mint 20.000 kereskedő érkezik a világ minden pontjáról, Ázsiától Mexikóig, hogy megtekintsék a márkák, dizájnerek kitelepüléseit. A nagy cégek, mint pl. a GAS vagy Desiguel , egész épületrészekkel rendelkeznek, a kisebb tervezők pár négyzetméteren mutatják be terméküket.
Ám kétségünk se legyen afelől, hogy a hangulat bármiben is hasonlítana egy bevásárlóközpont kínálatához. Itt ugyanis minden cég külön arculattal rendelkezik, és az utolsó szögig kidekorálja a maga területét, hogy nagy összegű üzleteket köthessen a megrendelőkkel.
Minden nap reggel 8-tól este 6-ig szemlélhetjük ezt a színes forgatagot. Utána beülhetünk egy ristrettóra, ehetünk egy könnyed pastát, nyalhatunk egy finom fagylaltot, vagy választhatunk a fesztivál további programjai közül, hiszen ilyenkor az egész város a Pittiről szól.
Az olyan világmárkák eseményei mellett, mint a privát Cartier bemutató, vagy a limitált kiadású könyvbemutató a Gucci Múzeumban a 2016-os lookbookjukból, a Pitti Uomo lehetőséget ad a fiatal generáció tervezőinek is. Különleges helyszíneken tartott divatbemutatók, performanszok színesítik a Pittit.
(zokni: Oybo, nadrág: Zsigmond Dora MensWear, kabát: Mei Kawa, szemüveg: Concept Eyewear, kamera: Olympus)
Idén a Palazzo Pittiben Karl Lagerfeld képeiből tekinthető meg a „Visions of Fashion” c. kiállítás egészen októberig. Ha azt gondolnánk, hogy korunk legmeghatározóbb divatdiktátorának képei idegenek a hihetetlen gyönyörű és képekben oly gazdag kastély miliőjétől, nagyot tévedünk. Bár a több méteres 3D-s portré talán túlzás, mégis jól megfér a Cara Delevigne-ról készült kissé provokatív fotógráfia Caravaggio, vagy épp Rubens képei között. A Toszkán vidék egyik legnagyobb múzeumába, mely egykoron a Medici családhoz tartozott, mindenképp érdemes ellátogatni, már csak a kastélypark miatt is.
Nem véletlen, hogy Olaszország az egyik legmeghatározóbb a divat tekintetében. A Pitti Uomo pedig 1972 óta gondoskodik arról, hogy mi, férfiak tanulhassunk és ötleteket merítsünk, hogyan kell stílusosan öltözködni.
Dani
A fotók Olympus Pen-F fényképezővel készültek.
További képek a facebook-on.