Mr Szakáll divat, gasztró, lifestyle, utazás.

Gasztronóta

Lakásfelújítás - hogyan készül a szeletelt téglafal

2019. december 03. - praclee

Tudjátok mi a legnehezebb része a lakásfelújításnak?

Szakembert találni.

laka_s.jpg

Már tavaly megfordult a fejemben, hogy átfesteném a szobámat. Tavasszal, nyár elején gondoltam belevágok. Nem lehet nehéz. Kell egy festő.

Na meg egy burkoló, aki a pinterestről megálmodott szeletelt tégla falamat felhúzza.

p9250490.jpg

És hát itt kezdődtek a gondok.

Először kiírtam a facebookra. Nem jártam sikerrel. Majd még kiírtam párszor. Kaptam ajánlásokat, felhívtam őket. Leghamarabb őszre, de volt aki jövőre ígérte magát. Ehhez az is hozzájárul, hogy senki sem szeret kis melót végezni. Mindenki a nagy halra hajt. Egy szoba nem tétel.

Néztem hirdetéseket, de ugye igyekeztem leellenőrizni az embereket, még ha fotó alapján is, nehogy valami kóklert kifogjak.

Láttam ismerőseim is keresnek facebookon és ott legyeskedtem a posztjaik körül, hátha az ő ismerősük dob be egy olyan elérhetőséget, akire lecsaphatok. Ott se jártam sikerrel.

Már nyár végénél tartottunk, mire valami sugallat folytán megkérdeztem a közös képviselőt. Ő pedig pár hét múlva hívott, hogy tud embert.

Így végre összejött, megbeszéltük a részleteket, festőt is tudott hozni. Az események pedig felgyorsultak.

p9210031.jpg

(előtte)

pa140223.jpg

(utána)

Felkerestem a PPG Trilak Kft. -t, hogy tudnának-e nekem segíteni.

Nem tudom, ti hogy vagytok vele, de én kicsit szeretnék mindent. Most egyre nagyobb divat a színes fal. De nem a szokványosak, hanem tényleg szinte az összes festékmárka olyan fotókat postolgat, hogy az ember nyála nem tud mást tenni, csorog. Én is eljátszadoztam a gondolattal, hogy valami sötét, vagy zöld árnyalat legyen, de nem engedtem a kísértésnek, mert egyrészt nem kastélyban élek, másrészt pont hogy eddig zöldes-sárga volt és nem túl sok fény jön be, így muszáj a fehér szín mellett maradjak. Viszont azt nem tudtam, hogy ebből mégis milyenre lenne szükségem.

Végül a Héra Prémium Latex beltéri matt  falfestékre esett a választás. Igaz kicsit hezitáltam, mert a latex hallatán nekem a műanyag ruhák, gumik és hasonlók jutnak eszembe.

Mint kiderült semmi köze nincs a latexnek a klasszikus értelemben vett gumihoz. Szerves oldószertől mentes, diszperziós kötőanyag. pa150289-2.jpgHogy miért jó ez a festék? A festék száradását követően tisztítható. És vicces, hogy az első megbeszélés során azt mondtam, nekem nincs igazán szükségem ilyenre, mert nincs gyerek, aki összefirkálná a falat én se nagyon szoktam, de alig hogy átfestettem, vendégeim voltak. Az asztal a székekkel pedig nagyon a falhoz volt tolva, így akik ott ültek össze is karistolták a falat a barna székkel.

Nedves konyharuhával egy pillanat alatt ledörzsöltem. Semmi se látszik a falon. Se a folt, se a dörzsölés nyoma.

Jó légáteresztő képességgel rendelkezik, nem kell attól félni, hogy gumiréteget képez.

Előnye még, hogy pont a tartóssága miatt, nem kell átfesteni pár évente, mint a sima, hagyományos diszperziós falfestéket, így lehet kicsit drágább, de hosszú távon jobban megéri.

p9240307.jpg

Elvileg elég 1-2x átfesteni hengerrel a falon, viszont az én falam sötétebb volt, ráadásul mélyalapozót használtak a régi réteg alá. Ezzel a szín jobban kidobódott, ellenben nem is szívta magába annyira a fehér festéket, így a fal felső részénél, ahol az eredeti fehér és zöld találkozott, háromszor is át kellett kenni, hogy teljesen elfedje az előző réteget, de ez normális, hogy a színhatár képzésnél az alap sötétsége miatt eltérés lehet a fedőképességben.

A PPG Trilak Kft. Héra Prémium Latex beltéri matt falfestéke magas fehérségű, így tényleg mondhatom, hogy ragyog a szobám és annyival kellemesebb ennyi fényben lenni.

Nem csak azért fontos, mert fotózni és videózni is szoktam, de a hangulatom is sokkal jobb. p9240423.jpg

A szeletelt tégla fal is egyszerűbb volt, mint gondoltam. Igaz a téglát beszerezni igen nehéz, mert nem túl olcsó, ráadásul Pesten nem is lehet kapni, úgyhogy vidékre kell érte menni. Na jó, lehet kapni, de horror áron és jobban megérni 1 órát kocsikázni és megvenni 3.000 Ft-os m2-er áron, mint 7.000 Ft-ért.p9240308.jpg

Kell hozzá tapadóhíd, ami egy folyékony kicsit smirgli szerű anyag. A falat le kell kaparni előtte, hogy nehogy a festék megadja magát, leperegjen és akkor esik a fal. Persze ez csak akkor kell, ha a festék olyan állapotban van. Az én festékem viszont sehogy se akart lejönni, még megkarcolni se lehetett, úgyhogy maradt. Erre került fel hengerrel a tapadóhíd.p9240358.jpg

Miután ez megszáradt, a fagyálló csemperagasztót kell kikeverni, majd felvinni a falra. Így kezdtük el, viszont a szeletelt téglából direkt a rusztikus, vegyes külső szeletet vásároltam, ami drágább, de jobban mutat. Ennek viszont az a ’hátránya’, hogy soronként össze kell válogatni, mert szélességre, és mélységre is eltérnek. A hosszúság nem számít, de a szélesség és a mélység, vagyis vastagság igen. Egyre gyűltek a sorok és tényleg legószerűen kellett próbálgatni, hogy illik-e oda, így már nem lehetett előre felvinni a csemperagasztót, mert az esetlegesen rossz legódarab, odaragadt volna. Így egyesével kentük fel őket. Vagyis Józsi, aki reggeltől estig pár cigi és egy ebéd erejéig állt csak meg. Becsülettel dolgozták végig a másfél napot segédjével Csabival, aki a festésért felelt. Meg is leptek, mert 3 napot mondtak, de második nap végén már pakoltak, takarítottak, felmostak és itt se voltak.

De ne szaladjunk ennyire előre.p9240379.jpg

Javasolt a fúga a téglák közé. Az is tud szépen kinézni, de már picit steril. Amit pedig én kinéztem magamnak, az tényleg egy nagyon szedett vedett fal, így a természetes réseket hagytuk csak, majd ezt tömtük ki fúgával.

Hagytuk megkötni, majd alapozóval kentük át. Ez azért fontos, mivel a tégla lélegző anyag és dobná magáról a port, ha lefestenék fehérre, akkor is. Ha nekidőlnénk megfogná a ruhánkat, vagy bármit. Ezt elkerülendő kell lealapozózni, valamint hogy a felület szívó képessége kiegyenlítettebb legyen.

pa150265.jpg

Ezután már jöhet a festés. Ide a Héra mészfestéket ajánlották, hogy még jobban a rusztikus hatás domináljon. Talán ez volt a leghosszabb folyamat, mivel annyira egyenetlen volt a felület, így nem tudtunk hengerrel gurítani, csak kis ecsettel dolgozni. Ebbe már én is besegítettem, hogy jobban magaménak érezzem a megvalósítást.

Ezt is kétszer kellett átkenni, közte várni száradási időt, majd másnapra, mikor megszáradt a mészfesték, egy csodálatosan fehér falat kaptam.

pa150240.jpg

Tényleg igaz az, hogy a világos terek nagyobbnak hatnak. Jóval nagyobbnak. És nem csak azért, mert átrendeztem a szobát, de egyszerűen sokkal nagyobb a térérzet. Tágasabb, levegősebb és jobban érzem magam benne.   pa150320.jpg

A poszt nem szponzorált, de a PPG Trilak Kft. biztosította a festékeket és kellékeket a festéshez, amiért ezúton is köszönet!

A bejegyzés trackback címe:

https://gasztronota.blog.hu/api/trackback/id/tr2715328390

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása