Mr Szakáll divat, gasztró, lifestyle, utazás.

Gasztronóta

Természetes kozmetikumok férfiak számára

2016. december 18. - praclee

Bár férfiként sose rajongtam a kenceficékért, és mindig ujjhegynyi krémet vittem fel az arcomra, ha száraz volt, 30 felett azért próbálok jobban odafigyelni. Nem csak arra, hogy óvjam, hanem arra is, hogy mivel.

procedures-for-men.jpg

Még tavasszal olvastam egy cikket a Velvet-en az Old Spice stift allergiás tüneteiről. Egyből magamra ismertem. Mióta eszemet tudom, ezt a terméket használtam, de az utóbbi időben egyre többször jött ki rajtam is az égő, allergiás reakció, ám valamiért nem foglalkoztam vele.

Majd nyáron kaptam egy férfi beauty box-ot, amiben natúrkozmetikai cuccok voltak. Egy új világ nyílt meg számomra.

slide_homepage_1240x800.jpg

Léteznek egészséges kozmetikai cuccok, ráadásul bőven akad magyar is. Elkezdtem hát felkutatni a hazai cégeket, kifejezetten bio, natúr címszóval. Meglepett, hogy több választása is van a mai férfiaknak, csak kicsit mostohagyerekként kezelnek minket a kozmetikában. Ez olyan terület, ami tényleg a nőknek szól. Mi, férfiak nem fogunk ugrani a leárazásra, és inkább a megszokott, jól bevált terméket használjuk, mintsem kísérletezzünk havonta egy új illattal, krémmel, stb..

Pedig komoly egészségügyi kockázata van annak, egyes krémeknek, samponoknak, mégse foglalkozunk ezzel a megszokásainknak engedve. A neten sok ismeretterjesztő anyag van, és több natúrkozmetikai cég honlapján is megtalálhatók olyan listák, mely tájékoztatást nyújt, milyen káros anyagokat kerüljünk.

 fat_1.jpg

Ha a reklámokat próbálom felidézni szinte csak a Nivea, esetleg a Dove és a Baba termékei jutnak eszembe. A parfüm és a borotválkozás más. Ott akad bőven férfiaknak szánt reklám.

A Google keresés gyorsan kilistázta, valójában milyen sok lehetőségem van. Bár a hazai cégek többsége inkább az unisex illatokra megy rá, mivel a női vásárló tömeg mindig is jelentősebb, kipróbálva őket, egyáltalán nem nőiesek az illatok. Inkább mondanám természetesnek, ami elsőre szokatlan, de mind a két nemnek, mivel a kémiai parfümhöz szokott az orrunk.

Mondjuk mit is várnánk egy natúr kozmetikai cégtől? Nem lehet Paco Rabana illatú a kézkrém.

Ellenben citromfüves, levendulás, kávés, kókuszos, és mindenféle olyan illat, aminek a felét megenném. És igen! Valamelyik annyira bio, hogy nem lenne nagy bajunk, ha rákennénk a kenyérre.

Elsőként a Phi kozmetikumokat próbáltam, melynek letisztult designja alapján előbb mondanám, egy prémium francia terméknek, mint magyarnak. De lehet csak az játszik nagy szerepet, hogy az 1 éves szerelemgyerek Timi és Mariann szülötte, akik fiatalos látásmóddal és nagy szaktudással készítik a termékeket.

pb106650_resize.jpg

Mondjuk lehet ez csak az én hipszter látásmódom, mert többen megrökönyödtek, hogy igen „fapados” a kivitel. Szerintem egyrészt nem, másrészt határozott tudatosság van pl. a kávés testápoló csomagolásában. Elsőre azt hinné az ember, hogy gyerekeknek szánt üdítőital (bár a szürke szín ezt ellensúlyozza), mivel kis tasakos kiszerelésben kapható, ám ennek lényege, hogy az utolsó cseppet is könnyedén kinyomjuk, valamint kevesebb műanyagot tartalmaz, ezáltal az ökológiai lábnyomunk is kevesebb lesz, mintha tégelyben lenne.

Ez a kávés vonal annyira bejött, hogy egész termékcsalád épül rá. Bár engem férfiként a ráncok sose foglalkoztattak és szkeptikusan állok a dologhoz, több céget és 30-40es férfitársamat megkérdezve, kiderült, hogy rajtam kívül szinte mindenkit zavarnak a szarkalábak. Nekik kitűnő lesz a szemránckrém, aminek összetevő hatékonyan tüntetik el a táskákat a szem alól. És én, aki nem vagyok kávé rajongó, boldogan kenem fel magamra, mert olyan finom illata van.

Ugyan ez elmondható a kávés arckrémről is. Az illata nagyon kellemes, ám szárazabb arctípusra, mint az enyém kevesebb a hatásfoka.

És mielőtt bármelyik termékről rosszat gondolnánk, nagyon fontos, hogy tisztában legyünk, milyen a bőrtípusunk. Mert egy krém nem feltétlenül rossz, csak nem passzol a mi bőrünkhöz. Így lehetséges, hogy termékenként változott, hogy hol a kézkrém, hol az arckrém használt jobban. És őszből télbe fordulva változott meg a hatékonysága az egyes krémeknek.

pb106666_resize.jpg

Tehát nagyon fontos leszögezni, hogy ha valami nálam nem működött, az csak az én bőrtípusomhoz nem volt megfelelő.

A Pihe-Puha kézkrémet véletlen próbáltam ki, mikor az üzletben jártam. Szeretem az olyan élményeket, mikor egy WOW hagyja el a szám. Na, itt pontosan ez történt. Ez a krém a férfi szekcióban nincs is benne. Nagy hiba. A regeneráló körömvirágos krém, mint egy selyemkesztyű, úgy kúszik fel a kezünkre. Olyan különleges és selymes, hogy vagy öt percig a saját kezem simogattam.

Végezetül az elsőként említett natúr krémdeo, amiről ódákat tudnék zengeni. Igaz, meg kell szokni, hogy nem a szokásos mácsós illatot kapja az ember, hanem egy természetes, citromfüves, muskotályzsályás illatot. Meg kell szokni azt is, hogy egy tubusból az ujjunkra kell felvinni a krémet, és lazán bedörzsölni a hónaljunkat. Miután megvan a döbbenet, jön a magyarázat. Egyrészt unisex illat, így ketten is használhatják. Innen jött amúgy az ötlet, mikor elsőként Mariann magának fejlesztette ki az illatot, és észrevette, hogy férje titokban rájár a krémre. Így nem viszünk át semmilyen baktériumot a másikra, szemben egy stifttel, vagy golyós deoval. Utóbbi ráadásul sokkal jobban gyűjti a baktériumokat. Szóval higiéniából csillagos ötös! És az utolsó „cseppet” is ki tudjuk nyomni, ellentétben a stiftekkel, amiknek az utolsó része, mindig kárba megy, és emlékszem én is, hogy micsoda harcot folytattam, hogy ne essen ki a műanyag tartóból, mikor már a végét járta.

Igaz nem vagyok egy izzadós fajta, de teszteltem futáskor, edzésnél, és tökéletes. Talán kevesebb illatot áraszt, mint egy Old Spice, ám ez legyen a legnagyobb baj, ha cserébe hatékony, és minden káros anyagtól mentes.

A Brilla Natúrkozmetika nem kételkedik magában. Garanciát vállalnak, ha nem tetszene a termék, a teljes vételárat kifizetik.

Mikor ismerőseim körében meséltem a natúrkozmetika mániámról az első kérdések között szerepelt az állatkísérletek. Ezt is kipipálhatjuk, ugyanis nem támogatják, hogy szegény állatokon teszteljék a hatékonyságát egy egy terméknek.

pb106734_resize.jpg

Se tartósítószert, se SLS-t (sodium lauryl sulfate) nem tartalmaz. Bár utóbbi jó tisztító hatású, és oldja a szírt, baktériumölő, sajnos fokozottan bőrirritáló, ekcémás, vagy érzékeny bőrűeknek, mint én is, nem ajánlatos.
33922005-vector-colorful-circle-glossy-style-sls-free-certified-sticker-icon-or-label-isolated-on-white-backg-stock-vector.jpg

A folyékony fekete szappan átfogó tisztálkodásra is jó. Elvileg arctisztító, de testünket és hajunkat is moshatjuk, férfiaknak pedig szakállra is jó! Aki ismer, tudja, hogy a legbizarrabb dolgok vonzanak. Na ez az átlátszó tubusban érkező folyékony szappan, pont ilyen. Fekete, mintha tinta lenne. Ajánlom fehér zuhanyzóban, mint pl. az enyém. Igazi horrort lehetne forgatni, mikor hajat mosok vele, és a falra csapódik. Ám viccet félretéve, zseniálisan használ. Nagyon érzékeny bőrűként, minden sampont kipróbálva, csak gyógyszertárban kapható Rougj sampont használok évek óta, mert ettől nem viszket csak a fejbőröm, és nem korpásodik, pontosabban seborrheásodik. És most bővült a listám, mivel a Brilla szappanjára is jól reagáltam. Nem kell megijedni, mert nem fog habzani, ami elsőre furcsa. Hajszárításnál se érezzük azt a selymes megszokott dolgot, amit a különböző kemikáliák kölcsönöznek. Ám a végeredmény, miután megszárítottuk a hajunkat, jó érzés.
pb106725_resize.jpg

Itt is kapható krémdeo, ami tégelyes kiszerelésben szintén ötletes. Ugyancsak használhatják férfiak és nők is. Állatokon nem, viszont hosszútávfutókon annál inkább tesztelték. Az illata nagyon kellemes. Felkenni sajnos igen nehézkes az állaga miatt. Inkább hasonlít egy szakállvajra, vagy waxra, ami arra a területre jó, a hónaljra viszont kicsit macerás felkenni. Az ujjunkról sem szívódik be úgy, így szinte egy vízálló réteget képez, amit lemosni is nehézkes. Ez minden bizonnyal tartós eredmény egy hosszútávfutónak, ám a hétköznapokban kicsit zavaró. Ám mind praktikum, mind ár szempontjából kitűnő választás.

Egyébként az elsőre drágábbnak tűnő árak, már nem is olyan ijesztőek, ha azt nézzük, hogy teljesen természetes összetevőket viszünk fel a testünkre, valamint jóval kevesebbet kell használjunk, mint a tucat bolti termékekből. Inkább az az ijesztő, hogy mennyit fizetünk azért, hogy alumínium, kőolaj és egyéb vegyszer származékokkal kenjük magunkat.
pb106718_resize.jpg

A Brilla másik kedvenc terméke számomra a kókuszos habkrém. Konkrétan önuralom kell, hogy ne egyem meg, vagy kenjem egy kalácsra kakaó mellé. Olyan durva kókusz illata van, hogy ilyen nincs is. 91%-ban bio összetevőket tartalmaz, nagyjából ez azt jelenti, hogy meg is ehetnénk, különösebb baj nélkül. A hidegen sajtolt bio kókuszolaj amellett, hogy hidratál, baktériumölő, csökkenti a gyulladást, és sebgyógyító.

Míg az arcom szárazabb, a kezem normálisnak mondható. Így ebből a krémből nekem csak nagyon keveset érdemes felvinni. Kifejezetten száraz bőrűeknek, vagy ekcémásoknak ajánlott, vagy ilyenkor téli időszakba, mikor kezünk hamarabb szárad. Egyébként nagyon kellemes, és utána órákig szagolgatom a kezem.

Pont megfázásos időben teszteltem, így elmondhatom, hogy az ’Érzéki csokis’ szappan mentával, kíváló orrtisztító hatással bír. Esténként jobban dugul az ember orra, és felüdülés volt bemenni a zuhany alá. Ott percekig szagolgattam a szappant, és a azonnal kidugította az orromat.

A Nagora manufaktúra is elkötelezett a natúr kozmetikumok terén. Oly annyira, hogy minden termékük nem csak natúr, de 100%-ban minősített bio összetevőket tartalmaz..

Itt is kapunk pénzvisszafizetési garanciát, valamint a vegánok is örülhetnek, mert a méhviasz kivételével, vegán kozmetikumról beszélünk.

A férfi részen még csak két terméket találunk, de ez ne ijesszen meg senkit, mert ugyanúgy találhatunk magunknak megfelelő krémet. Mutatom én miket néztem ki.

pb106670_resize.jpg

Egyből egy „ehető” terméken akadt meg a szemem. És tényleg. Ha természetes, bio és vegán, akkor igazából mindent megehetünk. Nyilván nem fogunk, de azért elég erős volt a kísértés, mikor a csokis ajakbalzsamot magamra kentem. Bár férfiként sose használok ajakápolót, mert szerencsére még a nagy téli hidegben sem szárad az ajkam, ettől függetlenül férfiaknak és nőknek egyaránt ajánlom. Tudom az én hülyeségem, de valahogy mindig is utáltam, ha egy nő Labellot kent magára és utána megcsókoltam. Rám is került az a viaszos réteg. Nem szerettem. A Nagura terméke a mellett, hogy sokkal jobban ápol és hidratál, nem viaszozza be az ajkakat, hogy az engem zavarjon.

A levendulás hidratáló arclemosó szintén unisex termék. A sminket könnyedén leviszi és utána nincs csípő égető érzés. Mielőtt bárki furcsán nézne rám, egyrészt modellként a kamerák előtt állok, ahol sminket kapok és mindig probléma volt utána lemosnom, másrészt, mint egy kisgyerek úgy mutogattam ismerőseimnek a krémeket, hogy micsoda újdonságokra találtam. Nem, nem szoktam amúgy, de én tényleg nagy rajongással vagyok, hogy ilyen termékeknél is van alternatíva és lehet természetes összetevőt is használni.

Visszatérve az arclemosóra, hidratál is. Könnyen felszívódik és puha lesz tőle az arcbőröm.

pb106686_resize.jpg

Az intenzív regeneráló kézápoló fitoszterollal egy igen különleges darab. Ekcémásoknak, irodistáknak, orvosoknak, és mindenkinek, akiknek a keze erős igénybevételnek van kitéve egy tökéletes termék. Száraz bőrre is. Mikor októberben elkezdtem használni, még nem volt hideg. Nagyon keveset kentem fel, mégis alig szívódott be. Kiderült a kezem mégsem olyan száraz. Ellenben az arcomon jól működött és jó hatással volt. Majd most pár hete, hogy bejött a nagy hideg kesztyűben is kiszárad a kézfejem. Este ugyanúgy bekentem és most már szívja be egyből. Másnapra pedig úgy elmúlt, mintha nem is lett volna a piros, smirglis felület. Tudom úgy hangzik, mint egy reklámszöveg, de tényleg nem lehet másképp leírni a hatást, mert egyszerűen zseniális a krém. De tényleg csak akkor használ, ha nagyon száraz, vagy igénybe vett kézről beszélünk. Akkor viszont hihetetlen sebességgel gyógyít! Az illata egyébként nagyon kellemes narancsos. Igazi karácsonyi hangulatú.

A levendulás-barackos hidratáló arckrém nagyon hasonló a lemosóhoz. Az enyhén szárazabb arctípusra, mint az enyém kiváló. Gyorsan beszívódik, megfelelően hidratál.

pb106691_resize.jpg

Mindig utáltam a krémeket. De most már tudom, hogy főként azért, mert az összetevők és az állaguk nem tetszett. Zsíros volt, nem szívódott, és utána éreztem magamon a krémet. A natúrkozmetikai termékeknél ilyen nincs. Tényleg jó érzés felkenni.

Végezetül, hogy a szakállas férfiak se maradjanak ki a Hetyke termékeit is kipróbáltam. Sajnos eddig elkerültem, pedig az African Spa után megvan a másik kedvenc hazai szakállolajom.

Az eszterkrém sokaknak ismerős lehet, hiszen egy jól ismert márka a bio kozmetikában. Ennek oldalhajtása a férfiakra specializálódott Hetyke. A leghumorosabb termékelnevezéseknek járó díjat oda ítélhetnénk, ha lenne ilyen. ’Nemfeszül’ arckrém, ’Lazán kacsint’ szemráncrém, ’Patyolat’ arc és szakállmosó gél. Már a nevük alapján is kéztetést érez az ember, hogy kipróbálja.

pb106701_resize.jpg

A bio parfümre győzködni kellett, hogy kipróbáljam. Először hülyeségnek tartottam, hiszen a szakállolaj megadja az alapillatot. De minap rájöttem, nem csak szakállas férfiak léteznek a Földön. Történt ugyanis, hogy barátaim nálam aludtak hétvégén és az esti buli előtt kérdezték, hogy nincs-e valami parfümöm. Máris kaptam elő a ’Békés erdő” bio illóolja parfümöt. Ekkor tudatosult bennem, hogy nem minden férfi szakállas, így nekik szükségük lehet parfümre! Bevallom, amúgy én is sokszor fújok magamra, ha egy kis extra illatra van szükségem.

A Hetyke szakállolaj az egyik legjobb, amit valaha próbáltam. Bőven befér a TOP 5-be, pedig nem ma kezdtem a tesztelést. Szépen beszívódik, és puhítja a szakállat. Az illatok nagyon jól eltaláltak, egyedül az illat erősségét és tartósságát hiányolom. Nem azt mondom, hogy vigye le a szembejövő arcát az illatfelhő, ha elsuhanok mellette, de valamivel lehetne erősebb.

pb106704_resize.jpg

Hogy pontosan mitől éjszakai egy arckrém nem tudom. A ’Nemfeszül’ krém viszont nappal és este is jól teljesít, bár az én bőrömön ez nehezebben szívódott fel.

Hölgyeim! Itt a lehetőség, hogy párjuknak, barátjuknak, férjüknek valami igazán hasznos, természetes és egészséges dolgot adjanak ajándékba. Ráadásul hazai cégeket támogatva ezzel, akik jobb minőséget érnek el, de sajnos fele annyi a marketing költségvetésük, hogy az elérjen ingerküszöbünkig.

Igen. A natúrkozmetika nem a legolcsóbb. De ha a végeredményt nézzük, jobban járunk. Mint ahogy a gasztronómiában, a gazdagabb tápértékű ételből kevesebbet fogyasztva jobban érezzük magunkat, így van ez itt is. A végén rájövünk, hogy nem sokkal kerül többe megvenni a minőségit, amivel az egészségünknek teszünk jót. Elsőre talán drágábbnak tűnik, mint egy Nivea, ám a Nagora honlapja rátapint a lényegre: - „ha neked fontosabb az ár, mint az egészséged, ne minket válassz.” Teljes mértékben igazuk van!

 

 Dani

 

A fotók Olympus Pen-F fényképezővel készültek.

A bejegyzés trackback címe:

https://gasztronota.blog.hu/api/trackback/id/tr7412049815

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása