Mr Szakáll divat, gasztró, lifestyle, utazás.

Gasztronóta

Budapest jégzajlás - esti fotók

2017. január 26. - praclee

Lassan melegszik az idő, de pár napig még megtekinthető a jégzajlás.

p1226640_resize.jpg

Több éve itt lakom Pesten, mégse látogatom sűrűn a Dunát. Pedig városunk egyik fő nevezetessége, turista csalogató látványosság. Ráadásul ott a BKV hajó, amit bérlettel ingyen igénybe vehetnék, azt se használtam még. Sétálgatni se szoktam, se leülni olvasgatni, se szendvicset enni és közben hallgatni a víz áramlását. Ha külföldön járok, az elsők között szerepel, hogy ilyen helyeket keresek. Vajon miért van az, hogy pont ott nem jut eszembe ilyen dolgokat tenni, ahol élek? Más is így van ezzel?

p1226673_resize.jpg

p1226649_resize.jpg

De most, hogy mindenki a jégzajlásról beszél, és hogy milyen gyönyörű, gondoltam kidugom az orrom és lövök pár fotót. Az éjszakai fotózásra egyébként is rákaptam az utóbbi időben. Sokat próbálgatom a hosszú záridőt, és az Olympus fényképező adta előnyöket. Mert a long expo-n kívül, a LiveComp-ot használva még különlegesebb fotókat készíthetek. A LiveBulb funckióval még ismerkedem, de már most nagyon tetszik.

p1085075_resize.jpg

p1085102_resize.jpg

Persze nekem is akkor jut eszembe, amikor a leghidegebb van, és még kesztyűben is lefagy az ember keze, a fényképezőgépet nyomkodni. És hiába öltözünk fel, vízparton a szél miatt pár fokkal hidegebb van, ami nem könnyíti meg a dolgunk. Pláne, hogy az ilyen fotókhoz hosszú záridő szükséges, ami azt jelenti, hogy több percet mozdulatlanul töltünk a gép mögött állva, ahelyett, hogy legalább sétálnánk.

p1085114_resize.jpg

p1085076_resize.jpg

De ezért a látványért mindenképp megéri.

Lassan tudatosan próbálom magam rászoktatni arra, hogy nyakamba akasszam a fényképezőt és találomra járkáljak a város olyan pontjaira, ahol még nem voltam. Az is jó ötlet, ha felszállunk egy random buszra, majd mikor már teljesen elvesztünk, leszállunk.

p1085107_resize.jpg

Nektek mi a kedvenc helyetek?

Dani

A fotók Olympus Pen-F fényképezővel készültek, Manfrotto állványon. 

A bejegyzés trackback címe:

https://gasztronota.blog.hu/api/trackback/id/tr6212157417

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vittore 2017.01.30. 12:30:25

Nem vagyok fotós, laikus vagyok és nem a rosszindulat beszél belőlem, max a szkepticizmus meg a kíváncsiság. Mi az értelme ezeknek a fotóknak? Sem a Duna sem Budapest nem így néz ki.Ezek hamis képek, ezer fényévre a valóságtól.

Kit Fisto 2017.01.30. 16:52:52

Nekem sem tetszenek igazán, a híradóban sokkal szebb felvételeket láttam a jeges Dunáról. Én az olyan fotókat szeretem, amik természetesek, beleavatkozásmentesek. Ha nem használnak optikai vagy pláne digitális trükköket, szűrőket, vagy legrosszabb esetben Photoshopot. Az ilyen hosszú exponálásos csíkok sem olyan látványosak, és persze sosem látjuk így a dolgokat. A legjobb ha olyan a kép, amilyennek látnám, ha ott lennék.

Pax Deorum 2017.01.31. 15:18:56

Igen, ezek Photoshop-festmények, nem fotográfiák. Nincs közük a valósághoz. Ilyeneket legfeljebb mesefilmek készítéséhez érdemes csinálni, másra nem jók.
süti beállítások módosítása