Mr Szakáll divat, gasztró, lifestyle, utazás.

Gasztronóta

Így öltözködik egy igazi úriember - Galamb Tailoring

2016. november 04. - praclee

Minden évben kilátogatok Firenzébe a Pitti Uomo Fashion Show-ra. Idén nyáron is így volt, majd a kanapén ücsörögve itthonról nézegettem instán a fotókat, mikor is olyan video jött velem szembe, hogy megborsódzott a hátam. Ha valami jó és profi, arra mindig azonnal felkapom a fejem és átjár egy olyan érzés, hogy ennek utána kell nézzek, ki ez, mi ez.

p8083834_resize.jpg

A szűk egy perces videóról azt hittem, hogy a Pitti hivatalos filmje. Ám gyanús lett a logó. Galamb Tailoring. Gondoltam, valami magyar szál lehet a dologban. Egy régen kivándorolt hazánk fia. Gyors keresés a neten és ledöbbentem. Budapest belvárosában a parlamenthez közel ugyanis egy bespoke szabóság van.

p8083944_resize.jpg

Azonnal felvettem velük a kapcsolatot, és egy-két keresztkérdés után sikerült elérnem, hogy fogadjanak. Elsőre furcsa volt, de utólag teljesen jogos. Egyrészt a szakma olyan kicsi, ha egyáltalán lehet hazai szakmáról beszélni, hogy a sok a rossz tapasztalat miatt már óvatosak. Másrészt ez prémium kategóriás üzlet, nem fast fashion, így nem eshetünk be az utcáról csak úgy, és mivel az idő pénz, egymás idejét rabolni fölösleges lenne. Ám sikerült meggyőznöm őket, hogy mint lelkes hazai férfi divatrajongó, benézhessek a kulisszák mögé.
p8083808_resize.jpg

Itthon nem divat, vagy fogalmazzunk úgy, hogy már nem divat az elegáns öltözködés.

A férfiak az úriember kifejezést legfeljebb már csak valami, „hogyan csajozzunk” könyvből, vagy önjelölt netes videoblogoló szájából hallhatják, ám valós fogalmával nincsenek tisztában. Ez ugyanis nem egy felvett dolog, ami az első randiig tart, hanem egy életforma, vagy legalább is egy erkölcsi magatartás.p8083873_resize.jpg

Az erkölcs hanyatlásával az utcáról is kikoptak az úri szabóságok, és ha valaki próbál igényesen öltözködni, mára az inditext üzletek maradnak. Azok közül is szinte csak a ZARA és a Massimo Dutti, ami számításba jöhet. Ám utóbbi a hazai pénztárcáknak igen borsos.
p8083909_resize.jpg

A Galamb Tailoring ezeknél jóval magasabb ligában játszik. És ezt most nem hazai viszonylatban mondom, hanem egész Európában. Itt nincs leárazás, és nem eshetünk be csak úgy az utcáról nézelődni. Nagyon nincs is mit, mert az öltönyök, zakók, ingek egyedi méretre készülnek. Bejutás pedig csak telefonos bejelentkezés után lehetséges.

p8083957_resize.jpg

Ha azt mondom az öltönyök 2500-3000 eurotól indulnak, mindenki a szívéhez kap. Ha azt mondom ugyanez a minőség külföldön 5000 euronál kezdődik, akkor talán más szemmel nézzük a dolgokat. Mielőtt dühösen írna valaki, hogy micsoda rablás, mögé kell lássunk alaposan!
p8083833_resize.jpg

Az öltönykészítésnek hétféle osztály van.

- Az első a konfekció, amit a legtöbb férfi hord. Ilyen a Zara, H&M, stb. Bemegyünk, levesszük vállfáról a géppel készült öltönyt, és boldogan feszítünk az esti borvacsorán.

- Ezután következik a Made to Measure, ami a méret után igazított konfekció. Alapvetően ugyanaz, mint a konfekció, mivel ugyanazon a gyártósoron és minőségben készül, csak a kritikus részeknél, mint pl. váll, derék jobban hozzáigazítják a testhez.

- Minőségi konfekció: multinacionális cégek készítik, jó minőségű szövetből, de maga a gyártás folyamata ugyanaz, mint a fentebbieknél. Igyekeznek figyelembe venni a divatirányzatokat, frissülni, megújulni.

- Minőségi konfekció méretre: Itt már bejön a szabó fogalma, leveszi a méretet, de maga az öltöny szintén ragasztott technológiával készül gyártósoron. Itt már nagyobb összegeket el tudnak kérni a cégek egy jó marketingelt kommunikációnak köszönhetően. Az itt található szabásminták jobbak, mint ami a sima konfekcióban megtalálható, de ez még továbbra is csak egy sablon, nem pedig az egyedi szabásminta. És ez nagy különbség. Itt már olyan minőségű gyártósoron dolgoznak és a szövetanyagok is olyanok, hogy a legtöbben ennél a felsőkategóriánál megállnak. Mintha, lenne emberünknek egy Mercedese.

- A szabósági konfekció azt sugallhatja, hogy kapunk egy szabót, akivel ránk szab mindent. Ám ez csalóka, mert igaz, hogy méretet vesz ő is, de a konfekciós szabásmintával dolgozik. Gép végzi a varrást, majd egy próbával igazítanak a testi adottságokat figyelembe véve. Sajnos itt inkább a közepes minőségű szövetek vannak, ha pedig kézi varrást szeretnék, az feláras.

- Szabósági öltöny: itt is található ragasztott, gépi illeteve kézi varrás. Méretre készül, de szintén a konfekciós szabásminta alapján dolgoznak, nem pedig méretvétel alapján. A testi adottságokat csak a próbán veszik figyelembe, és úgy korrigálják az öltönyt. Itt már jóval hangsúlyosabb a kézi varrás, pl. a zakó küls részein. Itt általában már 2 próbát kap a vevő. Minőségileg két utóbbi nem éri el a Minőségi Konfekció szintjét. Ez főleg a rossz szabásminta és a nem megfelelő kidolgozás miatt van. A szövetek itt magas, illetve luxus minőségűek.

- A csúcskategóriát a Bespoke öltöny képviseli. Egyedi tervezésű, teljesen kézzel készült manufakturális kidolgozással. Ragasztás mentes, és a szabó elejétől a végéig részt vesz a folyamatban. Itt nem használnak előre gyártott sablont, hanem a méretvétel után, a testi adottságokat figyelembe véve, készítik azt el. Hiába hisszük magunkról, hogy tökéletesen szimmetrikus az alakunk, valójában ez nem így van. Egyik mell kicsit nagyobb, hátul a lapocka kicsit ferdébb, netán pár milivel hosszabb a karunk. Ezek mind mind számítanak egy bespoke szabónak, hiszen az itt használt anyagok sokkal finomabbak, érzékenyebbek. Két próba alatt igazítják a tökéletes méretre. Itt mindenhol látszik a kézi varrás, még a mellvászon is kézzel van tűzve a szövethez, valamint az elérhető legmagasabb minőségű luxus szöveteket használják.

p8083924_resize.jpg

Mi is pontosan a bespoke szabóság?

Minden kézzel készül, egyedi tervezésre, így egy öltöny születési ideje 85 órát vesz igénybe. Érdemes egy hónapot rászánni a teljes procedúrára. Egy bespoke szabóságnál a kézzel készült ruhán kívül az anyagárat is meg kell fizetni.p8083814_resize.jpg

A Galamb Tailoring kizárólagos magyar forgalmazója a Scabal angol szövetanyagának. A legolcsóbb anyag 100 euro/m, de ez felmehet akár 2000 euroig is.

Baranyi Csaba a cég vezetője sorra mutogatta a különlegesebbnél különlegesebb anyagokat, majd elővette az arany és platina csíkkal átszőtt szövetet, amihez már csak kisujjal mertem hozzáérni, hiszen a mintadarab is több százezer forint.p8083884_resize.jpg

Egy átlagos férfiöltönyhöz 3.5 méter anyagra van szükség. És el is érkeztünk oda, hogy már nem megdöbbentő, mikor 2500 euróról beszélek. Egy „közép áras ruhának” csak az anyagköltsége simán elérheti így a 4-5000 eurót.

Miután telefonon egyeztetünk időpontot, a helyszínre érve már érezzük a titokzatos elegancia hatalmát, ami körül lengi az egész Galamb szabóságot.

p8083953_resize.jpg

Üveg kirakat, nagy fekete falburkolattal, és egy apró csengő. Némi várakozás és nyílik az ajtó. Egyből az előtérben találjuk magunkat, ahol az üzlet nagy része zajlik. Visszatérő vendégekkel már könnyebb a helyzet, de Csaba elmondja, sokszor jönnek úgy a vevők, hogy semmi elképzelésük sincs, mit szeretnének, csak hogy valami különlegeset.

p8083830_resize.jpg

Innen kezdődik a figyelem és a hozzáértés. Kitalálni a szándékot. Milyen az úriember stílusa, élete, vigyázva arra, hogy tapintatlan kérdéssel ne feszegessük a munkahelyét és fizetését. Milyen alkalmakra lesz szüksége legtöbbet hordani ezt az egyedi öltönyt? Van-e esetleg más a ruhatárban? Bevállalós-e, és lehet-e merészebb mintákat, esetleg színeket belevinni? Minden apró részlet számít, amihez Sherlock Holmes, vagy Poirot kifinomultsága szükségeltetik.

p8083866_resize.jpg

A fiókokból pedig lassan előkerülnek a vaskos könyvek, melyekben a szövetek megannyi mintában, színskálában és anyagban lapulnak. Már a tapintásuk egyfajta orgazmus lehet az erre érzékenyebb rétegnek. Én a bélések felett idéztem a legtöbbet. Az látszik a legkevésbé, mégis fontos részét képezi az egész képnek. Ritkán, de ha kivillan, akkor kapjuk fel a fejünket, hogy nem egy sima fekete, vagy szürke belső kerül a szemünk elé, hanem egy meleg narancs szín, vékony aranymintával.

p8083824_resize.jpg

Az egész olyan, mint egy randevú. Tapogatózunk. Egymagunk vagyunk. Nem kell azon görcsölnünk, hogy vajon lesz-e a méretünkben, vagy már más leakasztotta a vállfáról előlünk és a próbafülkénél sorban állva találkozunk ugyanazzal a ruhával.

p8083916_resize.jpg

Itt kényelmesen hellyel kínálnak a bőrfotelbe, és drága konyakkal, vagy whiskyvel elbeszélgetünk az igényeinkről, és lesik a kívánságunkat. Egyszóval átérezhetjük azt, milyen az öt csillagos luxus.

p8083889_resize.jpg

A borfotelből már megpillantjuk a tükröket és a kis dobogót. A dobogót, amire felállva a szabó milliméterre pontosan ránk igazítja a ruhánkat.
p8083915_resize.jpg

Nekem már csak egy kérdésem maradt. Ki az az ember, aki ezeket a ruhákat készíti?
03_2.jpg

(fotó: Galamb Tailoring)

És számomra összeértek a szálak, mint ahogy a Galamb Tailoringnak is, akik ott lesznek a januári Pitti Uomo-n. Ugyanis, miután elbúcsúztak az egykori szabójuktól, a varrónőkkel a lenti műhelyben arról beszélgettek, hogy valakit az „őshazából” kéne ide csábítani. Ekkor jött a képbe Girolamo, aki az olasz bürokráciát megelégelve épp más haza után kutatott. A mesterszabó igazi régivágású úr, aki nem nagyzolt múltjával, míg nem Galambék erősen vakargatták fejüket, mikor a Pitti Uomon a legnagyobb nevek fejet hajtva ráztak kezet az öregúrral. Csak ez után derült ki, hogy Girolamo a kezdetek kezdetén zsűritag volt a Pitti Uomon, ahol az elit szabók mutatták be kollekciójukat.

p8083845_resize.jpg

Hát ilyen nagy ember készíti szorgalmasan a legfinomabb és legelegánsabb férfiöltönyöket, a Galamb Tailoring diszkrét falai mögött.  

 

Dani

A fotók Olympus Pen-F fényképezővel készültek. 

A bejegyzés trackback címe:

https://gasztronota.blog.hu/api/trackback/id/tr8611835831

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Burgermeister 2016.11.05. 12:18:09

Komoly, ezt nem gondoltamhogy Bpen van ilyen szabóság!!!

Bellagio 2016.11.05. 12:23:49

Aztan a vegen a kutya nem mondja meg, hogy nem egy 500 euros oltony van rajtad

Zetor75 2016.11.05. 12:47:54

@Bellagio: Azért azt látni már, hogy egy sima konfekció öltöny, vagy egy rád "hangolt" valamit hordasz. Gondololm, ezek a ruhadarabok olyan helyekre készülnek, ahova téged, engem, meg még sok másik embert nem hívnak meg, vagy magadtól nem mész el. Ott meg a meghívottakon ilyen. és ehhez hasonló van, nem tűnik ki senki a tömegből.

2016.11.05. 14:56:25

Egy ilyen öltöny áráért a magyar átlag kb. 10 hónapot dolgozik úgy, hogy közben fénnyel táplálkozik. A kérdésem a következő.
Mi a retkes faszomé kell a plebs ingerküszöbét birizgálni?
Kinek jó ez? Mi a célja? A cikket elolvasva sem fog senki rohanni e "híres" szabóságba időpontot kérni, mert nincs rá kapacitása.

Az egyszerű pórnép bezony a H&M, a C&A és a Zaras boltjait fogja keresni, már ha a középosztályhoz tartozik, ugyanis annál lejjebb már csak a turkálók, a Tesco "márkás" cuccai, illetve a Vatera meg a Jófogás dívik.

A felső középosztály pedig a sima szabóságokhoz jár, vagy a Walter-hez, ahol egy öltöny ára 3 havi átlagbér ( pedig nem értem miért, mert elég szar a felhozataluk.)

Ha csajozni akarunk, akkor a fiatalok még mindig a farmer/bőrcucc kombó, a középkorúak a sportos zakó és ing, az idősebbeknek jó a konfekció is.

Szóval ez a poszt - a fikázókon és rajtam kívül - szól mondjuk alsó hangon 200 emberhez.
Biztos megérte.

Ennyi.

kasu 2016.11.05. 15:03:18

Mindenben van "leg", legyen lakás, autó, nyaraló, nyaralás, repülő, hajó, kaja, pia vagy épp cipő... Nincs teteje, nincs legjobb, mert a csúcson is több csúcs van. Namost..az a kérdés mindenki a helyén van-e? Irigyelni, gyűlölni lehet másokat, miképp lenézni is, de aki ad magára egyiket sem teszi. Egész más kultúrák, tőlünk nyugatabbra, évszázadnyi eltéréssel, szokásokkal és kialakult renddel, amikor tudják mi illik, más a bolti kínálat és a kézműves is, az életük része, megjelennek, felöltöznek. De sokkal jobb a helyzet a lengyelekkel, csehekkel is. Ránk jobban ragadt a kosz, az életmóddal járó egyszerű megoldások, és az amerikai áradó izléstelenség-vacakság. Azért lehet szépen öltözni, az igényesség része legyen kivasalva az ing, kipucolva a cipő...

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2016.11.05. 15:37:55

Köszi, érdekes volt. Jó azt látni, hogy itthon is van felső kategória.

zenitoo 2016.11.05. 17:46:03

Egy cikken belül sikerült hol rövid,hol hosszú o-val írni írni az eurót.
Nem olyan nagy luxus végre megtanulni,hogy magyarul hosszú ó az euró.

Bambuci 2016.11.05. 17:57:12

@kasu:
A mi hazánkban is volt egy réteg a háború előtt (arisztokrácia), aki ezt megengedhette magának, de ahogy lehúzták őket a sárba, lehúzták vele a Úriemberséget is.
Aki ma ezt nálunk megengedheti magának, az benne van az első ötven leggazdagabbak között.
Kíváncsiságból megnézném az ügyféllistát :)

Bullfrog 2016.11.05. 18:53:25

@Bellagio: Aki ért hozzá, az megmondja.
A divatban nekem is van egy területem, aminél jóeséllyel még a gyártót is megmondom.

FN (törölt) 2016.11.05. 19:14:11

@Bambuci: Ügyféllista? Íme, a teljesség igénye nélkül:

Rogán Antal
Lázár János
Csányi Sándor (ő extra felárért ál-Vörös Október Férfiruhagyár modelleket csináltat)
Matolcsy György
Tiborcz István
Szijjártó Péter (neki minden elkészült öltönyéhez mellékel a szabóság egy Wertheim-záras kukát is)
Andy Vajna
Habony Árpád (róla szól a posztban az a passzus, hogy "bevállalós és lehet merészebb mintákat, esetleg színeket belevinni")
Garancsi István
Simicska Lajos (ja, ő már nem...)

A fentieken kívül Galambék szabják-varrják Orbán Viktor Felcsút FC-s mezeit is, Kövér Lászlónak pedig a bajuszszúrás-álló mellvérteket...

OvisAries 2016.11.05. 20:23:32

Huh, elkepzelesem sincs milyen gyonyoruek lehetnek ezek az oltonyok. Egy 450 euros blezer boldog tulajdonosa vagyok, az valami eszmeletlen szepen van megvarrva (ragasztva???).

RedRum 2016.11.05. 20:51:03

@FN: Rogánanti/né, úgy hírlik, nem szeretnek fizetni, ők az "örülj, hogy nálad jártam, és nekem adhattad" megközelítést alkalmazzák, egyéb hasonló stílusú kollégáival egyetemben. Leginkább mert ,"hivatalosan", nincs miből kifizetnie/ük.

Úriember - olyan ember, aki mind erkölcsileg, mind viselkedésében arra törekszik, hogy a környezetében élők jól/kellemesen/emberien/tiszteletben tartva érezzék magukat...na, ezért van kevés belőle.

Kedvenc részem "tapintatlan kérdéssel ne feszegessük, munkahelyét, fizetését"... A cikk szerinti anno "úriember" érában a "náci" felvásárlás előtt jól csengő prémium termék volt a Rolls Roys. Na, ők csak ezt, illetve ezekből is az elsőt kérdezték meg....illetve tudták. Nem álltak szóba "szerencselovagokkal" .

degeco 2016.11.05. 21:11:56

Rogánba vagy Habonyba nem botlottál véletlenül?
A grand marnier amúgy sem konyak sem whisky, és meg csak nem is drága, csak egy kommersz likőr

praclee · http://gasztronota.blog.hu/ 2016.11.05. 21:39:59

@Látens Inszinuáció: A 200 embernél kicsit többen olvasták szerencsére ezt a cikket, úgyhogy bizonyára érdekli az embereket. Sokan megveszik a különböző exluzív magazinokat, nem feltétlen azért, mert megengedhetik maguknak az adott cikkben szereplő méregdrága kocsit, stb. De azért álmodozni lehet.

Ez nem fizetett cikk, ha elolvasod láthatod, hogy a Pitti-n ismerkedtem meg velük Olaszországban, és mint divatban "utazó" ember, kötelességemnek éreztem, hogy írjak egy átfogó cikket, mert egyrészt férfi divatról kb. senki nem ír, csak a tini beauty és divat blogok vannak, másrészt ha már hazai és csúcsminőségi, igenis nem árt tudni róla.
Kihalóban lévő szakma. Mint ahogy egy jó cipő, stb. Kalapost pl. nem is tudok mondani, aki a mai korra gyártana. Pedig lenne rá igény.

praclee · http://gasztronota.blog.hu/ 2016.11.05. 21:42:10

@Bambuci: ügyfél listát nem kértem, de több a külföldi vevő. Nekik még úgy is megéri itt csináltatni, hogy csak külön ezért utaznak ide. Mert így is féláron van, mint mondjuk Olaszországban. Ugyanúgy van, aki Michelin csillagos étterembe jön repülővel, csak azért, hogy itt egyen. Leszáll a gép, megvacsorázik, hotelben éjszaka, másnap haza. Nekünk ez elképzelhetetlen, de attól még létezik.

praclee · http://gasztronota.blog.hu/ 2016.11.05. 21:44:51

@degeco: egy szóval se mondtam, hogy a képen szereplő ital whisky lenne, ellenben szépen mutat, hát lefotóztam. :)
Valamint a két említett politikus nem ügyfele a cégnek, de talán ezek után kinyílik a pénztárcájuk nekik is, hogy támogassák a hazai elit szabóságot egy jól szabott öltönnyel. :)

praclee · http://gasztronota.blog.hu/ 2016.11.05. 21:47:36

@FN: :))) mókás lenne, ha igaz lenne. Amúgy szerintem kevered egy másik hazai céggel, akikbe az állam jelentős összeget tolt, ellenben a Galambbal.

praclee · http://gasztronota.blog.hu/ 2016.11.05. 21:54:45

@Konrad: örülök, hogy valakinek tetszett, nem csak a beszólás megy. :)

PomberMaci 2016.11.05. 22:35:48

A szokott SI faktor (Sárga Irigység) azért csak megjelent a kommentek közt.:-)))

Lizus02 2016.11.05. 23:27:59

Kifejezetten tetszett a cikk és örülök, hogy Budapesten ilyen szabóság működik.
Igen, a jó minőségi munkát meg kell fizetni,megbecsülni. ezek az öltönyök nem 1-2 évre szólnak, hanem a viselője évekig tudja viselni,,mert olyan alapanyagból készül.Én ismerem a ragasztás nélküli technológiát és tudom mennyi munkaórába telik elkészíteni.Nem beszélve arról, hogy saját, egyedi méretre készül.
Én személy szerint nem irigylem azt az illetőt, aki itt készítetti a ruhadarabjait.Van igényesség, kifinomultság is a világon és a vagyon mellé, pedig nem biztos, hogy mindenkihez társulnak ezek a tulajdonságok.
Szakmabeliként beszélek ,valamennyit konyítok a témához.Érdemes lenne bővebben körülírni.
Sok érdekességet és hasznos informáciokat rejt a divat és maga a ruhakészítés.
Szép és sajnos kihalófélben lévő terület ez,mert a nagy tömeggyártó úgymond világmárkák, a replikák, a kínai műanyag ruhák sokasága elnyomja a kézműves munkát.Van azért egy szűk régteg aki igényli a méretes ruhakészítést, mert tudja és érzi azt, hogy amit visel az az övé, neki készítették.A többségnek, meg az számít, az a menő, hogy milyen logó van a ruha elején, vagy a cipő oldalán.

vuvuvu2 2016.11.06. 00:06:57

@FN: Tiborcznak nem hinném, hogy a Galamb készíti az öltönyeit. Elég megnézni azt az ominózus fotót, amelyen a feleségével és a bahreinekkel szerepel. index.hu/belfold/2016/08/31/orban_rahel_bahrein_protokollbaki/

2016.11.06. 00:10:07

@praclee:

Van abban valami, amit írsz, de én csak arra akartam rávilágítani, hogy a pórnépet ez csak irritálja, mert nemhogy öltönyre, de sokszor még alsógatyóra sem telik, vagyis inkább az ócsó de gagyi kínait veszi, minthogy kifizessen 5 ezret egy normális alsónadrágért.
Én ingben utazom, volt anno a körúton egy Déri nevű western csizmákat áruló kisiparos, na nála lehetett kapni olyan inget, amit Mexikóban kézzel varrtak. 25 ezerért vettem tőle olyan inget 1997-ben(!), ami a mai napig is bármikor felvehető!

Ha van olyan kisiparos ismerősöd, aki különleges ingeket árul, akkor légyszíves és tájékoztass.
Örömmel venném!

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2016.11.06. 11:13:02

@praclee: Arról nem tehetek, ha vannak, akik nem az értéket látják benne. Gondolom ők megköpködik a valódi luxusautókat is az utcán...

kasu 2016.11.06. 12:41:40

Épp nem a politikusok öltözködnek igazán drágán, akik igen, basszus, nem is láthatóak, mert olyan autókban ülnek, olyan házakban laknak és annyira más az életük, hogy a szemünk elébe sem kerülnek. Mert hogy ugye mi nem járunk olyan helyeken. :-)
Azért azt megkérdeném az örökös politizálgatás mellett, miért nem pl. a másik 200 leggazdagabbal cívódtok? Mondjuk egy Gyattyánnal? Ez annyira konfekció, agyműködés.... mint hogy H.nak milyen szar táskája van, menjetek már..

Hypo100 2016.11.06. 17:34:03

Érdeklődő laikusként kérdezem a hozzáértőktől, hogy amikor egy öltönynél ragasztásról van szó akkor mit, mihez és mivel ragasztanak? Továbbá az itt említett esetekben a kézi varrás, az azt jelenti hogy kézben a tű és cérna esetleg még gyűszű is és szép egyenletes öltésekkel kézzel varrják meg az egész öltönyt és varrógépet nem is használnak? Az utolsó előtt képen a háttérben azért látok egy varrógépet, az csak dekoráció? Tényleg komolyan érdekel.

Lizus02 2016.11.06. 18:45:57

@Hypo100: A méretre modellezett szabásminta után,kiszabják a választott szövetből az alkatrészeket.Ezután bizonyos részeket, az elejerészt,a bezecet,a gallért egy úgynevezett vetexet,hőre olvadó anyagot vasalnak rá,ettől a szövet merevebb formatartóbb lesz.
Ezt a konfekció iparban így csinálják.A kézzel készített öltönynél, az elejerészre és a többi alkatrészre egy merevítő vásznat varrnak,régen rejholásnak hívták!(nem összetéveszteni mással)!
ez a merevítő vászon anno lószőrből készült.Hosszú órákon keresztül,láthatatlan öltésekkel varrják hozzá a szövethet.Ezután állítják össze magát az öltönyt. bizonyára használnak varrógépet, mert vannak olyan munkafolyamatok amihez elengedhetetlen.
A férfi szabászat más , mint a női,több időt precizitást igényel.Sokkal részletesebb kidolgozások kellenek egy öltönyhöz, mint a női blézerhez.

praclee · http://gasztronota.blog.hu/ 2016.11.06. 22:04:04

@Lizus02: Köszönöm!
Igen nyilván megvan a sznob réteg is, de szerintem pont jelentősebb a nem sznob, mint ahogy lentebbi kommentben is említik, ezek az emberek, többnyire már láthatatlanok. Sokkal sznobabb (de szép szó) felvenni egy Prada-t, vagy Gucci-t. Ezen nincs címke, vélhetően vajmi kevesen ismerik, hogy lehessen úgymond menőzni vele.

praclee · http://gasztronota.blog.hu/ 2016.11.06. 22:12:10

@Látens Inszinuáció: nem akartam irritálni senkit.
Nem hiszem, hogy valaha is egy Monet kép fog lógni a falamon, de azért a múzeumba elmegyek megnézni és nem dugom homokba a fejem. Nekem is van sok olyan ruhadarabom (pl.zokni), amit tudom, hogy átlag ember nem fog megfizetni, de még átlag felett se nagyon. Itthon. De nem lehet mindent beszűkülten nézni. Nem csak itthon van piac. És tényleg igyekeztem úgy írni, hogy abból ne egy sznob burzsoá dolog jöjjön le, hanem egy életérzés, betekintés szakmailag az öltönyök készítésére, mivoltára, és hogy van ilyenünk is, nem csak a bóvli.
Galambék csinálnak inget is. Annak az árát most nem mondom meg, de minta ilyen 30e Ft körül rémlene. Nem akarok hülyeséget mondani, de készítenek az biztos. Biztos nem fognak megharagudni, ha felhívod pusztán érdeklődésből.
Amúgy azt hiszem a Mammut-ban, és talán a WestEndben is van vmi inges hely, ami picike bolt és csak ingek vannak. Azzal is szemeztem jópárszor, de az árcédula igen magas.

A mexikóira válaszul, igaz plázába árulták és nem drágán de volt vmi Brooklyn nevezetű márka. Még mikor a Philip Russel új és menő márkának számított. Az első plázákban. Na, azok nem voltak drága ruhák. Nadrágok, ingek. Az ingek csak náluk voltak szerintem slim fitesek. Mai napig megvannak, nem fakult sokat, nem ment tönkre, egyetlen hiba, hogy megférfiasodtam, és kissé szűk és az ujja rövid lett. A nadrágokat pedig hosszú évekig hordtam és tök jó szabásuk is volt, nem kopott, nem ment szét. Ma bármit veszek, kb. 1 évet bír ki. Bár talán most javult a helyzet, de ilyen 4-5 éve tényleg fél év alatt lyukadtak, mentek szét a nadrágok márkától függetlenül. (Zara, stb.)

praclee · http://gasztronota.blog.hu/ 2016.11.06. 22:15:21

@kasu: Pontosan. Vélhetőleg ez a cikk ezekhez az emberekhez nagyon el se jut. Bár talán indexet ők is olvasnak. Mindenesetre legtöbbjüknek se facebook, se instagram, se semmi, mert annyira felső réteg. És max a Gentleman, Playboy és hasonló magazinokat vásárolják meg, ahol a legolcsóbb cetli 1000 euro az adott terméken. Ellenben a sznobok, akik a fekete fullos mercivel posztolgatnak és császárnak hiszik magukat. Na ők nem fognak ilyen ruhát venni.

praclee · http://gasztronota.blog.hu/ 2016.11.06. 22:28:54

@Hypo100: A gépet nagyon ritka esetben használják. Ingeket varrják azzal.
A ragasztási részre itt egy jó cikk sok képpel szemléltetve.
misterdivathaz.com/blog/vasznas-vagy-ragasztott-oltony

De google sok mindent kidob. ;)

Bambuci 2016.11.08. 09:27:35

@praclee: Koszonom a valaszt. Nekem is tetszett. Az ugyfellistat nem komolyan gondoltam. Inkabb a jelzett aranyok erdekeltek.
Nem egy konnyu foglalakozas ez.

Dávid Ilona 2018.11.24. 07:08:04

Sok ember rendelkezik nagy vagyonokkal, azonban, ahhoz, hogy megtudd, ki is ő valójában, nézd meg,mire-hogyan költi el a pénzét. Nem biztos, hogy jólszabott ruhákra. Ahhoz bizonyos felfogás, igényesség szülséges.
süti beállítások módosítása