Mr Szakáll divat, gasztró, lifestyle, utazás.

Gasztronóta

Karamellizált füge

2016. szeptember 10. - praclee

Pár hete Olaszországban koncerteztünk és a szállásunk egy hegy tetején volt. Már a kocsiból kiszúrtam a szerpentines út mentén a különböző gyümölcsfákat, amik itthon még csak elvétve sem teremnek. Az még hagyján, hogy az olajfák roskadoztak, de rengeteg gyümölcsfa szegélyezte utunkat. Kiwi, lime, citrom, szeder és fügefa. Ezek így mind együtt.

p8171612_a.jpg

Olyan hatalmas fügefák és olyan mennyiségű füge roskadozott, hogy majdnem elsírtam magam. Igaz itthon ilyenkor ősszel sok helyen lehet kapni fügét, és szezonban jó áron, de azért mégis más karnyújtásnyira a természetes vad környezetében látni.

Nem volt kérdés, hogy másnapi ebédünkhöz a desszertet ebből készítem.

p8171873.jpg

Elérkezett a másnap én pedig kimentem sétálni egyet az út mentén egy kis szatyorral, amibe belepakoltam minden finomságot. Mintha csak a piacra mentem volna. Csak itt magamnak szüreteltem és ingyen. Igazi boldogság fogott el és a régi gyerekkor, mikor vidéken a saját kertünkből szüreteltük a szőlőt, vagy a paradicsomot.

Szedtem hát pár szem fügét, egy félig érett lime-ot, aminek a héja tökéletes egy kis citrusos felhanghoz, pár szem vékony ágat is szedtem az út mentéről.
p8171808_a.jpg

Visszaérve a szállásra, nekiálltam, hogy elkészítsem a receptet, amit még Gordon Ramsay-től láttam egy éve.

A fügét megmostam, majd az út menti kis vékony botocskákkal átszúrtam hármat-hármat. Ezután megszórtam egy kis cukorral és balzsamecetet öntöttem rá. Megforgattam és hagytam állni.

Amíg marinálódott a fügém, egy lábasban cukrot karamellizáltam. Közepes lángon, figyelve nehogy megégjen. Mikor már szépen barnult levettem a hőfokot és egy kis vajjal krémesítettem, majd pici vizet és egy kis tejet is öntöttem hozzá. Miután ez szépen összerottyant, a fügéket belemerítettem és fóliával lefedve legkisebb lángon hagytam 10 percig sülni. Legjobb lenne 10 percig sütőben, de az nem volt a szálláson így marad a sima párolás.

p8171862_a.jpg

Az alja picit megpirul a füge pedig magába szíva ezt az isteni finom karamellás, balzsamecetes levet. Közben jópárszor átlocsoltam a lével.

Végezetül pedig friss bazsalikomot vágtam és durvára vágott mogyorót tettem hozzá fél perccel a vége előtt.

p8171880_a.jpg

Tálalásnál ráreszeltem a lime héját, kiültem az erkélyre, néztem a hegyeket és arra gondoltam, mennyivel jobb lenne a természetben élni, vagy ha a természet jobban beköltözne hozzánk a városba.

p8171609_a.jpg

 

Dani

A fotók Olympus Pen-F fényképezővel készültek. 

 Iratkozz fel a youtube csatornámra, hogy elsőként értesülj az új receptvideókról!

Kövess facebook-on vagy instagramon még több fotóért és receptért!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://gasztronota.blog.hu/api/trackback/id/tr5711691457

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

élhetetlen 2016.09.10. 17:48:42

Légy szíves, mesélj! Magába szívta a karamellás, balzsamecetes levet. Megsütötted. Volt utána még fügeíze a fügének? Ez nem kötözködés, csak az idén termett annyi fügém, hogy a mélyhűtőbe is jutott, (igaz, csak a belseje, a héja nem), aztán az ötlet, leveles tésztából kis kosár a muffin sütőbe, bele a füge, megsütöttem. Jó lett, de pont olyan íze volt, mint egy almáspitének. A sült füge íze olyan lett, mint a sült almáé. Mit nem tudok? Most ott tartok, hogy kiolvasztom, és megeszem. Mert így még füge íze van.

praclee · http://gasztronota.blog.hu/ 2016.09.11. 02:27:16

@élhetetlen: Szerintem a legegyszerűbb, ha kipróbálod. Veszteni nem vesztesz. :) Max alma íze lesz. :)
Viccet félretéve, szerintem a fügének azért elég karakteres az íze, és bár lehet hasonlóság mondjuk a sült almával, azért szerintem állagra is más, meg ízre is.
Szerintem van eltérés a lila és a zöld között. Ramsay amúgy pont a lilákat használta, mert mondta, hogy azok jobban megszívják magukat, de jobban is tartanak. De nekem ezzel is isteni finom lett. És nyilván átveszi a karamelles, balzsamecetes ízt. Szerintem elég komplex íze van így, de nagyon finom! Tényleg próbáld ki!!
süti beállítások módosítása