Mr Szakáll divat, gasztró, lifestyle, utazás.

Gasztronóta

Banános csokigerinc

2016. október 25. - praclee

Az utóbbi időben annyi minden történt, kezdve a Mercedes Benz Fashion Week-en át, csomó új projecthez, ismeretséghez, hogy a konyhába alig töltöttem időt. És inkább csináltam egy nagy tepsi rakott krumplit, amivel egy hétig kihúztam, mint hogy nekiálljak receptekkel kísérletezni.

pa103771_resize.jpg

Most viszont volt időm, úgyhogy megcsináltam egy mutatós receptet, ami végre alapvetően jó, és működik. Csak minimális változtatásra volt szükség.

pa103781_resize.jpg

Jernej Kitchen egy elég népszerű blog, és nagyon szép fotókkal illusztrálják a recepteket, ami itthon még most se divat. Sebaj. Én addig is tanulok belőlük.

Szóval a recept annyiban is más, hogy körte helyett én pár túlérett, maradék banánt használtam fel, és a cukorból vettem el.

Banános csokigerinc

Hozzávalók:

250g vaj

150g cukor

4 tojás

50g fekete csoki

1 kiskanál sütőpor

250g liszt

20g kakaópor

80g tejszín

2 banán

pa103790_resize.jpg

Olvasszuk fel az 50g csokoládét vízgőz felett. A vaj legyen szobahőmérsékletű, vagy fel is olvaszthatjuk. Hozzáadva a cukrot pár percig mixerrel, vagy kézzel (ez fárasztóbb J ) verjük, míg egyenletesen krémes nem lesz. Egyenként adjuk hozzá a tojásokat, keverjük, majd az olvasztott csokit, ami közben kicsit kihűlt. Vigyázzunk, ne legyen forró, mert a tojásból rántotta lesz.

A sütőt én ilyenkor félidőnél kapcsolom be 180°-ra.

Egy kisebb edénybe a száraz hozzávalókat (liszt, kakaópor, sütőpor) összeborítjuk, elkeverjük, végül a tejszínt is apránként hozzáöntjük.

Kivajazott, vagy sütőpapírral kibélelt gerincformába beleöntjük a massza felét. Felvágjuk a banánt hüvelykujj nagyságúra, és beleállítjuk. Végül a maradék masszával nyakon öntjük.

A sütőben 50-55 perc alatt kész.

pa103751_resize.jpg

Hagyjuk kihűlni, közben elkészíthetjük a csoki krémet a tetejére.

 

Csokoládé ganache

Hozzávalók:

100g fekete csoki

50ml tejszín

25g vaj

 

A csokit felolvasztjuk a vajjal, majd lassan, adagonként hozzákeverjük a tejszínt.

Leöntjük a tésztát, és várjuk meg, míg kihűl!

pa103779_resize.jpg 

Jó étvágyat!

Dani

A fotók Olympus Pen-F fényképezővel készültek. 

 Iratkozz fel a youtube csatornámra, hogy elsőként értesülj az új receptvideókról!

Kövess facebook-on vagy instagramon még több fotóért és receptért!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://gasztronota.blog.hu/api/trackback/id/tr4611836279

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása