Mr Szakáll divat, gasztró, lifestyle, utazás.

Gasztronóta

Influencer - kivel dolgozzunk, kit kerüljünk? Együttmőködési kisokos.

2018. augusztus 08. - praclee

Az előző részben arról volt szó, hogy ki legyen influencer. Ha már ezzel megvagyunk és egy jelentősebb számú ember követ minket, akkor belevethetjük magunkat az együttműködésekbe.

Itt jönnek be a cégek, akik ezáltal olcsóbban eljuthatnak több emberhez, de hogyan válasszák ki a megfelelő influencert az együttműködésre?

Ha téged, vagy a céged csak a számok érdekelnek, akkor nyugodtan guglizz rá a TOP MAGYAR INFLUENCEREKre és válasz random valakit, akinek a te céged valószínűleg a 100. hasonló megkeresése leszel, így lehet kapsz pár másodpercet a videójában, ahogy megvillantja kicsit sem látványosan, hogy „nézzétek új órám van”, vagy feltol egy komponálatlan telós fotót, hogy az 5*-os hotelben jó a spa részleg és ennyi.

Ha viszont minőségi tartalom érdekel, amit netán te is kirakhatsz az ablakba, megmutathatsz a feletteseidnek, vagy ha nemzetközi cég vagytok, akkor még az is lehet, hogy elküldöd a külföldi anyacégnek, akik talán fantáziát fognak látni abban, hogy nagyobb munkákat megkapjon a cég, vagy karácsonyi prémium, szóval bármi, ami több, mint egy vállveregetés, akkor igenis venned kell a fáradtságot és utánakeresni, kérdezni és megtenni mindent azért, hogy megtaláld a megfelelő influencert és JÓ TARTALMAT HOZZATOK ÖSSZE!

p3056547.jpg

Mivel viszont sorra silány minőségű kampánynak sem nevezhető fotók jönnek szembe az instán felmerül a kérdés, hogy nagy hazai cégek vajon milyen marketingesekkel dolgozhatnak? Lassan olyan kezdünk lenni, mint a hangtechnikusok országa, vagy a managerek országa. Itthon alig akad normális zenei producer, vagy aki egy koncertet jól meg tud keverni. De jelentkező az akad sok. Mint, ahogy botfülből is rengeteg van.

A helyzet ugyanez a cégekkel. Olvastak híreket, hogy most az influencerekben van a reklám lehetőség. No, de nem értünk, hozzá. Most mi legyen? Állítólag kell valami marketinges, mert az ért hozzá, hogy ezekkel az influencerekkel beszéljen. Akkor vegyünk fel egy marketingest. Na, de honnan tudjuk, hogy jó marketinges az illető? Hát biztos van papírja róla.

És akkor felvesznek valakit. Vagyis gondolom így működik. De, hogy ezt kik tanítják, kik tanulják, az már más kérdés.

Ez egy olyan szakma, amihez szintén sok megérzés és jövőbelátás kell. Nem elég megtanulni a számokat és grafikonokat.

(sajnos nem egy olyanról is tudok, hogy egyébként az adott marketinges jóval másabb stratégiát követne és másokkal képzelné el az együttműködést, de a főnökét csak a nagy számok érdeklik, így meghunyászkodva inkább nem kezd kreatív munkába)

Számos példát tudnék felhozni a következőre:

Adott egy hazai, vagy nemzetközi cég. Itt most tényleg nagyágyúkra gondolok. És mit kérnek? Egyszerűen csak számokat. Semmi más nem érdekli őket, csak hány követője van az adott influencernek. Sokan még most 2018-ban sem hallottak arról, hogy kővetőket lehet vásárolni. Arról meg végképp nem, hogy a legolcsóbb követők az úgynevezett bot-ok, vagyis kamu profilok, brazil, arab és egyéb hasonló területekről.

 Hibák, amit a cégek elkövetnek:

Probléma 1:

Adott egy influencer, mondjuk 500.000 FB követővel. Ha azt nézzük, hogy Kasza Tibinek (fúj) van 1 millió követője, és tényleg a csapból is ő folyik, akkor igen nevetségesen hathat, ha valakinek többszázezer követője van, de senki nem tudja a nevét, se egy újságcikk nem jelent meg még vele, se senki nem tud róla semmit. Nem is celeb, nem is híres politikus fia/lánya.

Senkiben nem merül fel a kérdés, hogy honnan lehet neki fél milla követője? Hogy az tényleg valós-e?

 Probléma 2:

Senki nem nézi a cégtől, hogy mennyire igényes tartalmat gyárt az adott influencer. Mikor egy ruhamárka nyári „kampányához” (?) készít olyan fotót, ami 10 évvel ezelőtt is ciki lett volna, akkor én nem értem a dolgokat.

Egy telóval készült képpel le van tudva a dolog. Oké, megértem, manapság a telefonokkal is lehet jó fotókat csinálni, ez igaz. De azt is tudni kell használni. Láthatóan az illető nem tudja.

Komponálás nulla. Fények vakítanak, háttér pocsék.

Magyarul sok 100e Ft-ért arra se volt képes, hogy felkérjen valakit fotózni, akár telefonnal akár profi fényképezővel, akinek van egy kis érzéke.

Probléma 3:

Hogyan szürjük ki a kamu lájkokat?

Bár vannak programok, amikkel deep analyticát is lehet csinálni, de ahhoz nem kell sok tudás, hogy az ember belepörgessen a lájkokba és lássa, hogy abból az 1000 lájkból, 600 Brazíliából jött és láthatóan kamu profil a másik 380 meg Indiából. A maradék 30-40 lájk lesz a valós, ami barátoktól, követőktől, vagy a szomszéd Marika nénitől jön.

Ha az illető még hashtag-et se használ, de özönlenek a lájkok, és nem látjuk, hogy a lájkoló követné az illetőt, se viszont, akkor joggal merülhet fel a kérdés, hogy egy orosz lábsérüléssel foglalkozó (amúgy kamu) profil, miért lájkol egy tengerpartos fotót?

img_4406.jpg

(Így néz ki egy hazai TOP influencer "rajongói" bázisa)

Ha ezek az influencerek próbálnak meggyőzni, hogy ők valós személyek, akkor viszont azt tanácsolom nekik, ne magyarul írják a blog vagy insta bejegyzéseiket, hanem tanuljanak meg oroszul, vagy indiaiul, úgy lehet a "rajongóik" érteni is fogják, nem csak a képeket nézegetik. 

img_4413.jpg

(Egy szintén hazai TOP influencer lájkjai egy facebook poszt alatt. Van itt minden, mint búcsúban. :) )

A kedvencem viszont az, mikor elfelejtenek megboostolni egy posztot, és az úgymond félmilliós követői bázissal rendelkező alanyunk kap 9db like-ot a képére. 

Mennyi a normális lájk arány? Erről rengeteg külföldi cikk van a neten. Érdemes körülnézni. Aki ezeket nem akarja végig bogarászni, azoknak elmondom, hogy kb. 3-5% között a normális. A 6-8% már nagyon magasnak számít. Ha ezen felüli értéket produkál konstans az alanyunk, ott 99% biztosak lehetünk, hogy valami turpisságról van szó.

De miért is? Mert az instagram nem hülye. Tudja, hogy most már ez a legnagyobb erő a piacon és mindenki az influencer kampányra van rágyógyulva. Mint régen a facebook hirdetéseknél. Nem hülye emberek írják az algoritmusokat, mindent figyelnek, mindenből tanulnak. És ha megérzik a pénz szagát, levágják az elérésed, ezzel ösztönözve téged arra, hogy fizess.

Ha adott egy 100k követővel rendelkező influencer akkor normális esetben a képeire 1-3k lájkot fog kapni. Ha 20-30k lájkot kap, az már 20-30%-os elérés és ilyen a világon nincs.

Azt is tudni kell, hogy minél több a követő, annál kisebb lesz az elérési arány. Így lehet az, hogy míg 5k követővel valaki elérhet 1000 lájkot, addig lehet, hogy dupla ennyi követővel már kevesebb embert ér el.

Mivel az instagram nézi a növekedést és hogy mennyire üzletszerűleg folytatja az illető a tevékenységét annak fényében akar kényszerítő lépéseket tenni.

Probléma 4:

Se azzal nem törődik senki és nem tűnik fel, hogy ha az illetőnek van fél milla, vagy tök mindegy, csak 50.000 követője, kommentbe alig jön pár darab hozzászólás. Arról nem is beszélve, hogy ezek többnyire kamuk.

img_4416.jpg

Hogyan szűrhetjük ki ezt? Ehhez sem kell lángésznek lenni. Egyrészt rámehetünk az illető profiljára, másrészt, ha 20 amazing fut egy kép alatt, az is gyanúra ad okot. De tényleg az a legcikibb, amikor nagy követőtáborral rendelkező influencereknek csak a kedvesei kommentálják a képeit. Majd erre válaszolnak.

Elképzelem a helyzetet. Ott ülnek egymás mellett, mindkettőjük kezébe a telefon és lájkolják egymást és írogatnak egymásnak publikusan. Ez szánalmas.

 Ügynökségek:

Borzalmas látni, hogy egyre több magát influencer ügynökségnek hírdető cég van a piacon, és basszus rá tudnak venni hirdetőket, hogy milyen jó lesz nekik, ha beinvesztálnak pénzt, adnak terméket, és ez nekik jó.

Majd születnek a rosszabbnál rosszabb contentek (értsd: tartalmak), amiben azt látjuk, hogy az illető pózol a kert udvarában az üdítőitallal.

img_4430.PNG

De ennek a valós értéke nulla. Az a baj, hogy ez is egy szakma. Egy reklám szakma. Lehet jól és rosszul csinálni. Vagy tragikusan. Na, idehaza a tini „influencerek” a tragikus kategóriába tartoznak. Tényleg folyamatosan felmegy a vérnyomásom, ha ilyen fotókkal találkozom. És hiába van ott egy szám, ami amúgy nem valós, a cég észre sem veszi. Vagy nem törődik vele. Vagy rájön, hogy ezt nem kellett volna, de addigra kiszórt több millió forintot az ablakon.

Te, aki influencer vagy és egy cég termékét fogod a kezedbe, tiszteld annyira azt a céget, hogy megerőlteted magad és egy értékelhető fotót készítesz!

Én másik oldalról közelítem meg a dolgot. Hosszú távú együttműködésre törekszem és csak olyan cégekkel állok kapcsolatban, akik illenek a személyiségemhez.

Nagyon sok influencer csak a mennyiségre megy és elvállal mindent a fogfehérítéstől a csokimajszolásig, vagy felvesz ruhákat az elegáns zakótól a szakadt farmerig. Persze lehet mondani, hogy sokféle személyiség, de azért kevesen vannak olyanok, akiken tényleg minden jól áll.

Értem én, hogy a reklám a lényeg. A negatív reklám is reklám és a többi és a többi.

Röviden elmondom én hogy csinálom. Pl. megkeresek egy hotelt. Fontos, hogy olyan hotelt keresek, akik a személyiségemhez illenek.

p1071345_1.jpg

(Rodo Hotellel való együttműködésem fotója)

Nem akarom letudni annyival, hogy posztolok egyet az instára és netán pénzt kérek érte.

Hogy miért nem?

Mivel egyrészt nincs több százezer követőm és az olyan kategóriájú hotelek, amiket én keresek rám nem költenének, vagy egy poszt nem lenne elegendő, másrészt van egy olyan kattanásom, hogy szeretek dolgozni és kapcsolatokat építeni.

Így, amit teszek az az, hogy különböző csomagokat ajánlok fel. Pl. fotózás, videózás. És itt jön a fontos rész! Ma már az influencer nem csak hatással kell legyen a követőire, hanem olyan vizuális tartalmat kell nyújtson, ami profi minőségű. Ezt hívják Content Creatornek. Manapság már olyan menő cégek is, mint az Audi egy zsák pénzt fizet vloggereknek, akik olyan videot raknak össze, mint egy profi reklámügynökség. Mindezt fele annyiból.

Egy profi influencernek pedig érdeke lesz a hosszú távú együttműködés és nem engedheti meg magának a silány minőséget.

Tehát én azt mondom a hotelnek, hogy posztolok, csinálok story-kat ez egy. De e mellé profi fotózást vállalok, amit ők is tudnak használni akár social-re, akár nagyobb reklámanyaghoz. Ezeknek különböző ára van, attól függ mennyi fotót, tartalmat, bejegyzést, miegymást kérnek.

És számomra az nagy visszaigazolás, mikor következő alkalommal már ők hívnak fotózni és a hotel bejáratánál nagy méretben viszont látom a fotóm.
pb233201.jpg

(Westin Hotellel való együttmőködésem fotója, amit publikációra és reklám célra egyaránt használnak)

A cégeknek azt is be kell látni, hogy a jobbak bizony kitanulták a fotózást és képesek profi fotókat készíteni. Innentől kezdve viszont nem lehet ingyen termékért cserébe posztot és fotókat kérni.

Ha mint fotós én a cégtől egy termékfotózásért elkérek 100.000 Ft-ot, akkor nem várhatja el, hogy termékért cserébe, posztolok neki és ugyanúgy elkészítem azokat a fotókat. Nyilván itt ár érték arányt kell nézni, és nem az 1 millás kocsiról beszélek, hanem egy 10-20e Ft-os parfümről, vagy óráról.

p7300819.jpg

(Jacques Lemans céggel való együtmőködésem fotója)

Bennünk ott a bizonyítási vágy. Hogy kicsik vagyunk, de igen is képesek olyan tartalmat gyártani, mint a nagy reklámügynökségek. Ezért törekszünk mindig maximálisan arra, hogy profi munkát adjunk ki a kezünkből. És a már említett hosszú távú együttműködés reményében.

Én, amikor bekopogtattam 2 éve az Olympushoz tudtam, hogy nekem miért lenne szükségem a fényképezőre. Tudtam egy olyan tervet mutatni, értelmesen beszélni és talán bíztak a megérzésükben, hogy bennem van valami plusz.

p1010033.jpg

(Szardínia tengerparti fotózás és előadás között)

Egy évre rá már a német központ hívott ki Stockholmba egy nagyköveti találkozóra, azóta pedig Szardínián kellett előadást tartsak TEDeX-es előadóknak és startuppereknek, most pedig a szeptemberi Photokinát szervezzük, ahol 2 napos előadást tartok. A Photokináról annyit, hogy Európa legnagyobb fotós szakkiállítása és vására. Ide hívott meg az Olympus előadást tartani. És ezzel mindenki nyer.

Első sorban én, mert egy óriás céghez tartozhatom, aki megbecsül, támogatást ad és fizet is érte.

A hazai cég, akinek van egy hazai arca, aki nemzetközi szinten is bevethető.

És a nemzetközi cég, akinek van egy fiatal és friss arca, mint én. És így próbálják meg megszólítani a fiatal generációt, nem pedig egy 50 éves fószer tart előadást a fehéregyensúly fontosságáról. Oké, utóbbi amúgy fontos. És kellenek a technikai előadások, hogy hogyan kell használni a gépet. Kellenek a régi emberek is. De jó, ha egy cég nem fél attól, hogy nyisson a fiatal generáció felé és egy új látásmódot fogadjon be.

Emlékszem pár éve még én is nagyon meg akartam mutatni. És itthon is próbálkoztam cégekkel. De mikor az egyik cégtől érdeklődtem az együttműködés felől, és az amúgy 5.000 Ft-os termékre azt írták, hogy ha van 10.000 követőm 10%, ha 20.000 20%, ha 50.000 követőm van, akkor kapok ingyen egy terméket. Még egyszer mondom egy 5.000 Ft-os termékről beszélünk. Na, ott éreztem, hogy az ilyen cégekkel én nem akarok barátkozni.

Szintén volt idő, amikor bennem is volt, hogy én is ott akarok lenni egy rendezvényen. Engem is hívjanak meg, stb. De miután pár ilyenre eljutottam, arra jöttem rá, hogy igazán nem is akarom, mert mindenki csak bájolog. És mivel annyira híg a szakma és mindenki felületes és kamuzik össze vissza, így ezt is átértékeltem magamban.

Nem egy olyan bloggert/influencert ismerek, aki több cégtől is szerzett csúcsmobilt, majd posztolt, betaggelve az adott céget, miközben valójában a saját iPhonejával fotózott és a kapott terméket eladásra hirdette a jófogáson. p3055566.jpg

Az idők során sok külföldi influencerrel megismerkedtem. Akiktől rengeteget tanultam. És vicces összehasonlítani, hogy akinek kint 100.000 követője van, az mennyire profin áll a dolgokhoz és olyan minőséget rak le, hogy pisloghatunk. Igaz irdatlan pénzeket is keresnek, ellenben hiteles lesz, normális lájkokkal, valós emberek hozzászólásaival.

Idehaza ugyanilyen számok mellé maradnak a botrányos fotók, nulla komment és valójában nem létező személyiségek. Ha már ilyen nagy követő számmal rendelkezik valaki, akkor óhatatlan egy két tv interjú, vagy magazin szereplés, vagy valami hasonlónak lenni kéne. Érdekes módon rákeresek azokra az emberekre, akiknek papíron van gigantikus számú követőjük, de a google semmi mást nem dob ki róluk, csak egy insta profiljuk és ennyi. És ez sajnos sok cégnek nem szúr szemet.

 

Hirtelen ennyi jutott eszembe, ami megint több lett, mint ami talán befogadható, re remélem elég átfogó képet tudtam adni, hogy kivel érdemes dolgozni és kivel nem.

Sok sikert mindenkinek a kreativitás útján!

U.I.1:

Ha érdekel, hogyan találd meg önmagad, hogyan legyél hiteles, gyere el a következő előadásomra. Beszélni fogok többek között arról, miként vettem fel a kapcsolatot nemzetközi cégekkel, és lettem nagykövetük, vagy hogy hogyan építettem fel a karrierem az utazásaim során. 

Az előadás REGISZTRÁCIÓHOZ kötött.

U.I.2: nem, ez a blog bejegyzés nem miattam született, se hogy magam fényezzem. Akinek nem tűnt volna fel, igen kevés szól rólam. Ez a cikk arról szól, hogy mennyire kamu és igénytelen a felhozatal, hogy ki hogy nem szégyelli átverni a másikat, amit valami csodával határos módon, senki sem vesz észre. A cikk, erről szól és nem másról. És mivel ez a saját blogom, nem fogom más munkáit posztolni, de nagyon szívesen segítek és ajánlok, hogy én kiket tartok jónak/etalonnak, stb. 

 

Dani

A fotók Olympus Pen-F fényképezővel és Manfrotto állvánnyal készültek. 

Kövess facebook-on vagy instagramon még több fotóért!

A bejegyzés trackback címe:

https://gasztronota.blog.hu/api/trackback/id/tr1814166223

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ketibredso 2018.08.08. 21:13:32

SZUPER! NAGYON JÓ OLVASNI, HOGY LEHET EZT ÍGY IS CSINÁLNI. GRATULÁLOK:) EZZEL BENNEM IS ELINDÍTOTTÁL GONDOLATOKAT...FOLYT KÖV AZ ÉN BLOGOMBAN:)))

praclee · http://gasztronota.blog.hu/ 2018.08.08. 22:47:15

@ketibredso: örülök! Hát nem én vagyok az első aki erről ír. És tuti nem az utolsó. Hiába írunk sokan, sok nem változik. De talán... Ma sok telefont kaptam ez ügyben.

Viszont vicces hallani olyan hangokat, akik arról beszélnek, h a cikkben magamat fényezem. :D
A cikk a kamu világról szól és az igénytelenségről. És arról, h sajnálom a cégeket, h olyanokra szórják a pénzt, akikre nem kéne. :/

Mdavid89 · http://iranynewyork.hu 2018.08.09. 13:01:48

Influencer = beszélő reklámfelület, aki erre a szerepre még büszke is. Majd lecseng ez is...

steery 2018.08.09. 14:14:19

Ez mind szép és jó, de hozzátartozik a dologhoz, hogy kevés ember van, aki hajlandó arra pazarolni az idejét, hogy véleményt írjon egy poszthoz, ne csak a lájk gombokat nyomogassa, mint egy majom. És pláne még kevesebb az olyan ember, aki képes értelmes véleményt írni, érdemi hozzászólást nyújtani és mindezt jó helyesírással, trollkodás meg másokkal való kiberveszekedés nélkül.
Talán érdemes volna a cégeknek és véleményvezéreknek (az influencer szót nem használom, mert arról nekem az influenza jut eszembe) elkezdeni jobban megbecsülni az érdemi kommentelőket is. Elvégre a mi manipulálásunk a ti elsődleges üzleti célotok...

kommentes nikk 2018.08.09. 14:28:07

Én őszintén megdöbbenek azon, hogy ez az influencer dolog működik. Szerintem az ilyen "reklámmal" csak a legostobább, legegysejtűbb féleszűeket lehet megszólítani, ki másnak jelent valamit, hogy a mittomén melyik kivénhedőben lévő harmincas celebpicsa milyen krémet fotóz a fürdőjében. És tényleg van, aki emiatt megveszi azt a krémet? Én el se akarom hinni, de ha meg így van, akkor az egyszerre nevetséges és tragikus. Mondjuk a húgom is - aki nem egy észlény - követi az összes ilyen rihonyát, sőt, mindig ezekről beszél, majd megkérdem tőle, hogy vásárolt-e valaha valamit, mert a Dukai Regina kirakta instára, vagy csak nézegeti ezeket a szarokat és álmodozik a celeblétről.

kommentes nikk 2018.08.09. 14:30:53

@Mdavid89: szerintem is ez egy hamar kipukkadó lufi, addig ment nagyot a dolog, míg nem volt ennyire egyértelmű és köztudott, hogy az ""ajánlások" mögött pénz meg üzlet van. Most már azért a többségnek leesett a tantusz, hogy az ikszipszilon szilikonmaca talán nem minden érdek nélkül mutogatja az akármi kozmetikumot, meg hogy a valóságban baszik azt használni, mert megveszi az ötször drágábbat.

dakrgin 2018.08.09. 16:48:48

". Szerintem az ilyen "reklámmal" csak a legostobább, legegysejtűbb féleszűeket lehet megszólítani"

Pontosan. Akik meg részt vesz benne akár szarházi influencerként, akár más szarházi influencereket ekéző szintén egyébként szarházi, totálisan idióta, önértékelés problémás, semmittevő, dologtalan, soha életében értékelhető produktumot előállító munkát nem végző baromállat influencerként, azok meg mind egyszerűen véglények.

praclee · http://gasztronota.blog.hu/ 2018.08.09. 17:21:45

@Mdavid89: igen. modern kori szendvicsemberek vagyunk. De hát bármi az. Ha felveszel egy logózott pólót már az vagy.

praclee · http://gasztronota.blog.hu/ 2018.08.09. 17:24:10

@steery: igen. kb. fél éve már mind az insta mind a fb algoritmus megváltozott és elment ebbe az irányba, h jobban az autentikus kommentekhez dob nagyobb elérést. Nem akarok hülyeséget mondani, de ennek köze van még a twitteres Trump-os választásokhoz. Annak kapcsán merült fel ez, ha jól rémlik. De már most lehet hülyeséget gondolok. Lényeg, h ELVILEG, legalább is insta/fb "reklámanyagban" az szerepel, h ne csak képet posztolj, hanem írj hozzá litániát és vedd rá a követőid, h interakcióba lépjenek veled. Meglássuk...

praclee · http://gasztronota.blog.hu/ 2018.08.09. 17:26:45

@kommentes nikk: igen, van. :(
Ha nagyba nézzük. Ha Rihanna MAC rúzst használ és PEPSI-t iszik, ha az instán tolja, ha a tv-ben látod emberek milliói veszik meg. Ezzel nincs amúgy baj. A reklám az reklám. A marketing meg marketing. Itt arról van szó, h van ami irritáló és ciki és van ami full kamu.
Pl. velem nehéz lenne eladni egy borotvahabot mert szakállas vagyok. :D Az ciki lenne, ha bevállalnék egy ilyen reklámot. De vannak, akik megteszik. (ez egy példa volt, mindenki fordítsa át az adott célcsoportra)

praclee · http://gasztronota.blog.hu/ 2018.08.09. 17:27:56

@kommentes nikk: na igen. Ez a hitelesség. nekem ezzel van a legfőbb bajom. Hogy van aki csak a kamera erejéig pózol. Aztán meg a sarokba pihen a cucc, v túlad rajta, stb.

praclee · http://gasztronota.blog.hu/ 2018.08.09. 17:28:46

@dakrgin: a felénél elvesztettem a fonalat :D
süti beállítások módosítása