Mr Szakáll divat, gasztró, lifestyle, utazás.

Gasztronóta

MADAME PHO - tényleg itt van a legjobb pho leves?

2020. október 08. - praclee

MADAME PHO - tényleg itt van a legjobb pho leves?

_7210059.jpg

Lassan 20 éve, hogy először feljöttem Pestről vidékre, és mint minden középiskolásnak, nem volt sok pénz a zsebemben. Így maradt az olcsó kínai. Akkor még sehol se volt ázsiai gasztro kultúra, igaz én se érdeklődtem iránta. Aztán az utóbbi pár évben eléggé megindultak a dolgok.

Sao, Khan, Biang, Orient Soup House, Ngon most így hirtelen, amiket sűrűn látogatok. Persze vannak régebbiek és autentikusabbak, mint pl. Wang Mester vagy a Spicy Fish, de az már a hardcore kategória. Megjelentek a kommerszek a Pad Thai, a Buddha és megannyi közepes, ámde mégis jobb helyek, mint a körúton található ’öccázé a ragacsos csirke rizzsel’ kombók.

_7210036.jpg

És jött a Madame Pho, amiről a cikkeket kicsit PR szagúnak éreztem. Mindenhol az egekig magasztalták, hogy a város legjobb Pho-je és hogy minden ázsiai oda jár.

Ezzel csak az a baj, hogy ezeket már sokszor elmondták több helyről is, úgyhogy kénytelen voltam megnézni, hogy tényleg a város legjobb Pho-jét kaphatjuk-e itt?

_7210018.jpgA design bejön, igaz olyan, mintha az Ngon-t összeházasították volna a Sao-val és félágon Huszár Krisztián Beszállója is visszaköszön. Mivel ezeket az elemeket láttam már több étteremben, csak emiatt van bennem, egy kicsit ’elmegy’ érzés. Nem érzem benne az újat, de ettől függetlenül tényleg tök jól a helyén vannak a dolgok.

A neon felirat ütős, a székek kuszán hanyagok, a tapéta hozza az ázsiai street food érzését.

_7210071.jpg

_7210090.jpg

 A másik dicséret az ételek árazása volt. Rendben vannak. Belvárosi viszonylatban olcsóbb, mint az előbb említett éttermek.

A kiszolgálás:

A Madame Pho egy családi vállalkozás, olyannyira, hogy szerintem az elején az egyik tulajdonos serénkedett az asztalunknál.

Nagyon kedves, nagyon akar. Én bírom az ázsiaiakat, úgyhogy ez a fajta kedves buzgóság mosollyal tölt el.

Ráadásul nagy segítség is, mert bőven túlrendelnénk magunkat, de jelzi, hogy itt álljunk meg, mert nem fogjuk bírni. És milyen igaza lett. Az utolsó falatoknál már szuszogtunk. Pedig ketten egy nyári tekercset, egy Pho levest, egy főételt és egy desszertet ettünk meg. Ha belegondolok, hogy még akartunk volna előételt, meg másik főételt rendelni...

A nyári tekercs, üde, de nem túl karakteres. Én eltudnám képzelni többféle zöldséggel. A mogyorószósz viszont elég jó.

_7210006.jpgA Pho leves érdekes kérdés. Mindenki másra esküszik. Nálam még mindig az Orient vezet.

Ezzel se volt semmi probléma, gazdagon megvolt pakolva, de jobban szeretem a hajszálvékony hússzeleteket, mint a vastagabbat, és mellé a negyed gerezd lime FELE kicsit spórolós, nem beszélve, hogy pár friss fűszernövény, mint pl. koriander, vagy csíra jobban feldobta volna a dolgokat.

_7210025.jpg

A főételeknél nem igazán tudtam elmenni az árazáson. Mintha maguk ellen beszélnének. Nem volt kiírva, mi micsoda, így megkérdeztem. A 'Bun tészta Dél Vietnám módra' marhás, a 'Bun tészta Hanoi módra' pedig sertés. Az utóbbi viszont 600 Ft-al többe kerül. Pedig mindenhol a marha a drágább. Rákérdeztem, hogy biztos jól magyarázta-e el, de továbbra se akartam hinni, így megkérdeztem, hogy miért. A válasz az volt, hogy a sertés grillezve van. Hát nekik legyen mondva, én a marhát amúgy is jobban szeretem így kértem azt 1990 Ft-ért.

Én már nehezen bírom a csípőst, de szerencsére ezen tudtak változtatni. Bár így is könnyeztem, pedig ez a lightos verzió volt. Nem tudom, mit csináltam volna az erősebb változattal. A hús puha, szaftos, jók hozzá a zöldségek, ez volt a rendeltek közül a legjobb fogás.

_7210016.jpg

Végül desszertnek egy sült rizsgombócot (400 Ft) és egy kókusztejes tápiókapudingot kértünk. A rizsgombócnak gyanúsan olcsó volt az ára, aztán rájöttem miért. Egy darab kis gombóc jött ki egy mini tálkában. A mungóbab töltelék igencsak száraz volt. Ha nagyon flancos étterem lennék, biztos ezt adnám grátisz a számlával együtt.

_7210050.jpg

A tápiókapuding viszont nem tudom miért volt zöld, azt se hogy miért szinte betonkemény, és ízetlen. Erre tényleg nem tudok mást mondani, mintsem hogy nagyon mellé ment. _7210049.jpg

Ami viszont a legjobban zavaró, hogy miután sokat ott voltunk és a pincérünknek lehet lejárt a munkaideje, utána hiába sürgött mellettünk 3 felszolgáló lány és hiába jeleztünk, hiába volt meg a szemkontaktus, mellettünk is fizettek, leszedték az összes asztalt, csak mi maradtunk, mégis legalább 20 percbe telt míg végül valaki odajött és tudtunk fizetni.

_7210087.jpg

_7210095.jpg

Összességében bejött a Madame Pho. Jó a lokáció, könnyen megközelíthető, az árak olcsóbbak a konkurenciához mérten, viszont nem kaptam se íz- se vendégélményben azt, amit az általam TOP5-nek tartott ázsiai helyeken.

Madame Pho nem vett meg magának, de lehet még visszatérek.

 

Dani

Kövess facebook-on vagy instagramon még több fotóért!

A bejegyzés trackback címe:

https://gasztronota.blog.hu/api/trackback/id/tr316232040

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szánmonoxid 2020.10.09. 13:54:23

Hát csak be kellett volna járni a magyarórákra, akkor nem maradtál volna az a magyarul csak törve beszélő analfabéta, aki most vagy.

szánmonoxid 2020.10.10. 18:52:36

@praclee:
Neked nem ég a pofád, hogy ilyen szarul írsz, és ennyire magyartalanul fogalmazol?
Ezt a négyszavas választ is csak 4 hibával tudtad leírni, és a pho "jópofizás" ebben nincs benne.
Mellesleg a pho kiejtése fó, nem fő, mert a vietnami nyelvben nincs ő hang.

Talán egy kicsit vissza kéne venni az ólajtó méretű arcból, és kurva sokat tanulni. Pl. magyarul is.

praclee · http://gasztronota.blog.hu/ 2020.10.11. 01:14:31

@szánmonoxid: Phoha most kíváncsi lettem 4 szóban mi a 4 hiba?
#kérlektaniccs

amúgy nem ég. Sűrű a szakállam. :)

szánmonoxid 2020.10.11. 23:28:06

@praclee:
És szar a humorod.
A kérek után vessző kell, sem a főnök, sem az úr nem nagybetű, és a főnökben a második ö rövid. Ez 4.

praclee · http://gasztronota.blog.hu/ 2020.10.12. 15:14:57

@szánmonoxid: asztapaszta.

Nade: levonhatok 2 pontot?
www.szotar.net/mod/object/object.php?objazonosito=szabalyzat2015_147

Pedig már majdnem elgondolkodtam, h munkát ajánlanék, de így nem fogok, mivel hát na... lássuk be, te se vagy egy helyesírási mintapéldakönyv. :)

szánmonoxid 2020.10.13. 19:23:46

@praclee:
Talán ha el is tudnád olvasni azt, amit belinkelsz, és meg is értenéd, te szerencsétlen pöcs.
Ne csodálkozz, ha a funkcionális analfabéta szócikknél a te fotód lesz az illusztráció. Mert láthatóan az vagy.

praclee · http://gasztronota.blog.hu/ 2020.10.15. 10:40:11

@szánmonoxid: tudod mi nyugtat? Hogy nem én vagyok az egyetlen, akit ilyen kedvesen okítasz. :D Próbálom elképzelni, hogy ülsz a gép előtt és az összes blog.hu-s cikken átmész, és mindenkinek ugyanezt írod le, ugyanilyen hibás "nyelvtanleckéket' adva.
Most gondolj bele, ha valós lenne a tudásod és elszántságod, már jól menő karriered, munkád és megbízásaid lennének. Ám, mivel ez nincs meg, így csak mi maradunk neked.

U.I.: mindjárt rakom ki az újabb cikket, várlak ott is cseverészni. :)
süti beállítások módosítása