Mr Szakáll divat, gasztró, lifestyle, utazás.

Gasztronóta

Budapest Auto Show 2018 - a gázfröccs elmaradt

2018. november 10. - praclee

Nem tudom, jártam-e valaha autó kiállításon, de szerintem nem. Az utóbbi időben viszont elkezdtem érdeklődni az autók iránt. Inkább az old timerek vonzanak, de szeretem a dizájnos dolgokat, így gondoltam megnézem az autókiállítást.

budapest_auto_show_04.jpg

A Budapest Auto Show 2018-as rendezvénye nagy beharangozással facebook hirdetéssel és óriásplakátokkal bombázott. A honlapot nem böngésztem át, mivel csak utolsó pillanatban derült ki, hogy ráérek és belefér az időmbe, hogy elmenjek. Pedig ha tájékozódtam volna, akkor kisebb lett volna csalódottságom.

A helyszínen szembesültem vele, hogy összesen csak 9 autómárka vonult fel és kis túlzással fél óra alatt végig lehetett futni mindenen.

pa280646.jpgInkább nézett ki az egész rendezvény egy családos gyerekprogramnak, mint egy show-nak, ahol a vas és tesztoszteron túlteng, ahol csillogó felnikben és motorháztetőkben gyönyörködhetem, miközben padlógázzal megy a gázfröccs és csikorgó kerekek préselnek be az ülésbe egy jó nagy adag adrenalin löket kíséretében. 

pa280467.jpg

Bizony gyerek program volt, mivel szinte az összes volán mögött 5-10 éves gyerekek ültek, vagy épp hátulról másztak előre a bőrülésen cipővel, úgyhogy esélytelen volt bármit is kipróbálni.

pa280519.jpg

A motorháztetők és a felnik is kevéssé csillogtak, mivel annyira össze volt taperolva minden, hogy egy jó fotóhoz többször körbe kellett járni az autót, tiszta felületért kutatva.

Félre értés ne essék, tök jó a családos program. A gyerekeket is imádom. És igen, lehet én is megtapogatnám az autót, de valahogy hiányzott a szervezettség.

pa280635_1.jpg

Senki nem akart rámtukmálni se szórólapot, se kihagyhatatlan lehetőséget. Pár értékesítő ácsorgott, vagy izzadó homlokkal nézte a gyerekek randalírozását a kocsikban és között. Elveszettnek éreztem magam. Valahogy úgy éreztem, hogy maguk a kiállítók sem akarnak ott lenni. 

Még a nyereménysorsolás is olyan lapos volt, hogy a műsorvezető a végén már nem is húzott számokat, hanem cipőméret és kor alapján próbálta rásózni a repi bögrét és tollat a szinpad előtt ténfergő közönségre. (ezt mondjuk nem nevezném értékes nyereménycsomagnak, mint ahogy a honlapon hirdetik)

pa280655.jpg A Millenáris nem egy rossz helyszín, de valahogy a tér kihasználását is sutának éreztem. Az elmúlt időben voltam pár rendezvényen, lakberendezési kiállítástól kezdve gasztro és mindenféle egyéb megmozduláson át. Ott is maradt bennem hiányérzet, de itt valahogy hatványozottabban.
pa280551.jpg

Nem azt mondom, hogy rossz volt a rendezvény, de 2018-ban egy autó showtól többet várnék. Számomra tényleg egy férfias dolog, ahol csillog villog minden, lőerők tornyosulnak, sok sok újdonsággal, hogy a szemem tátva maradjon. Én meg csak kerestem az eldugott ajtót, ahol bemegyek és padlót fogok. De nem találtam.

Tudom utolsó nap volt, mindenki fáradt és ment volna haza. Azért remélem jövőre nagyobb durranás lesz.

Ha ezek után viszont szomjazol az adrenalin fröccsre, nézd meg milyen egy Merci tesztvezetés a Driving Camp-en

 

Dani

A fotók Olympus Pen-F fényképezővel készültek. 

Kövess facebook-on vagy instagramon még több fotóért!

A bejegyzés trackback címe:

https://gasztronota.blog.hu/api/trackback/id/tr8514362945

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2018.11.10. 21:33:45

Furcsa, hogy ez a blog az első, amelyen egyáltalán olvasok bármit a Budapesti Autószalonról. Ha a Millenárisra vitték akkor meg is tudom érteni, hogy nem erőltették a hazai újságírók, pedig emlékszem a vezess-en mennyire arrogánsan álltak hozzá, amikor a Brüsszeli autószalont említettem (ami egyébként ez évben komolyabb lett, mint a Párizsi Kiállítás)

A 9 márka nem jelent semmit, Párizsban sem volt sokkal több márka kint, ez sajnos egy általános trend.

Ahogy a gyerekparadicsom dolog is, sajnos ez egy ilyen sport :) Azért ha valaki komoly vételi szándékkal szólít le egy eladót gondolom nem küldik el :)

praclee · http://gasztronota.blog.hu/ 2018.11.11. 00:27:02

@Ződ2000: hát én se találtam sokat. kb 1 blog és egy yt bejegyzés. Tapasztalatom szerint az újságírok, bloggerek, stb. már csak elmennek, megvan a belépő, de utána már "elfelejtenek" írni.

Lehet nem jelent semmit, de kevésnek tűnt, sok nagy márka hiányzott. Igazából 50 kocsit írtak, de nekem kb. 20nak tűnt. De tényleg... nem tudom hol volt a többi 30 kocsi. :D

Tény, h akkor nem küldik el, ha vki vásárolni akar, de sztem sok olyan ember is van, akik nem a családos és nem a vásárló kategóriába tartoznak és nekik szerintem lapos volt ez.

M_Ali 2018.11.11. 15:43:16

Sejtettem én, hogy nem kell ide elmenni, ráadásul úgy tudom, hogy nem is lehetett minden autóba beülni. Elég vérszegény rendezvény ez.

praclee · http://gasztronota.blog.hu/ 2018.11.11. 17:50:10

@M_Ali: Hát én sztem 1 kocsiba tudtam beülni. Oké a legtöbbet ki lehetett próbálni, de mondom, az összesben gyerek ült, de volt olyan is (audi) ami le volt zárva.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2018.11.11. 23:54:51

@praclee: egy kis jóindulattal arra is lehet gondolni hogy jót vagy semmit :)
A másik dolog hogy a riportereket inkább csak a premierek érdeklik, olyan pedig még Brüsszelben se nagyon van (max új karosszéria-változatok).

Ez az egész autószalonosdi kezd kihalni. Pár éve Amszterdamban is láttam egy egész jó szalont (AutoRAI egzostive.com/2015-os-amszterdami-autoszalon/ , azóta nem volt "kutyavásár"), persze az ilyen országos rendezvények nem érik el azt az ingerküszöböt amire egy nemzetközi premiert fel lehet építeni, de a standok külsőségére azért igyekeznek adni.

Ugyanakkor az országos szerepet is betöltő nemzetközi autószalonok az értékesítésről is szólnak, és a két faktor (értékesítés és nemzetközi premierek) keresztmetszetében a szórakoztatás is fontos.

Ezt részben hosztesszekkel, "mutaványosokkal" (pl kaszkadőrsó, terepes bemutató, szimulátorok, esetleg felborulást szimuláló autófejreállítható autóval) és külön tárlatokkal. Gyanítom az AutoRAI oldtimerszekciója egyedül is nagyobb volt mint az ez évi kiállítás a Millenárison, a Brüsszeli Autszalon pedig zseniális csarnokot szokott összeütni Álomautók néven (olyan cuccokkal mint Koenigsegg vagy ), ami önmagában is felér egy kiállítással.

Párizsban meg minden kiállításnak saját tematikája van (2 éve filmes autók, most megy egy eléggé pszichedelikus tárlat).

Innen nézve a Millenáris aligha fogja megütni egy komoly rendezvényekhez szokott újságíró mércéjét.

Ha meg rinyálni nem akar jobb ha nem is foglalkozik vele.

praclee · http://gasztronota.blog.hu/ 2018.11.16. 16:46:05

@Ződ2000: igen, alapvetően én is így vagyok vele, hogy ha rossz valami, inkább nem is írok. Se azt nem akarom, hogy azzal támadjanak, hogy nekem semmi se jó, stb.
A hostesseket se akartam mondani, mert akkor meg megkapnám, hogy csak a körítés kell...
Szóval engem érdekelne amúgy, és nem lenne rossz, de nem ilyen formán.
De mondom, nem vagyok jártas nagyon ilyen téren, szóval lehet igazad van, és nem hogy fejlődni fog, hanem kihalni ez itt nálunk: nem tudom.
süti beállítások módosítása