Mr Szakáll divat, gasztró, lifestyle, utazás.

Felrobbant a KIFLI - hogyan lett egy gasztro start-up hónapok alatt nagypályás?

2020. október 15. - praclee

Nem, ez nem clickbait. Szó szerint tényleg felrobbant. Na nem az, amit reggelente forró kakaóval majszolsz, hanem az, ahonnan a legjobb gasztro termékeket rendelheted házhoz. _a010120.jpg

Kezdjük az elején. Én nem vagyok az online vásárlás híve. Vírus alatt se vásároltam, se előtte. Max. aliexpress és amazonról technikai cuccokat. Amúgy se ruhát, se élelmiszert nem szoktam. Szemben van a bolt, piac sincs messze. És amúgy tolnom kell magam, hogy kimozduljak, mert sokat ülök itthon, úgyhogy kimozdulni jó.

Akkor mégis miért használnám a Kifli.hu-t? Vagy te miért használnád? Miben más mint egy Tesco házhozszállítás? Na ez az, ami érdekes.

_a010017.jpgKezdeném a legfontosabbal. Ez nem a mennyiségi, inkább a minőségi vásárlóknak lett kitalálva. Itt olyan beszállítókat, kiskereskedőket találsz, akiktől tényleg tanyasi csirkét vehetsz. Egy ilyen a Tescoban nem maradhatna bent. Mert kell a mennyiség. Mindig legyen készleten. Itt nincs. Itt megvárják, amíg a csirke magától megnő akkorára, amekkorára kell. És ez a nem mindegy. Kifejezetten olyan kistermelőknek jó ez, akik nem tudnak nagy volument előállítani és a nagy multikból kiesnének, de kisebben minőségit pedig el tudnának adni, ha lenne rá kereslet. Ezen segít a kifli.hu

Míg a hazai szupermarketek kínálatában a prémium 5-15%-ot tesz ki, addig ez a kifli.hu esetében 40-50%.

_a010007.jpg

_a010010.jpg

A kiszállítás extra gyors. Legjobb esetben 4 órán belül már ott is van a megrendelt hozzávalód az aznapi ebédhez. És jó eséllyel az aznap reggel szedett áfonyával fogod díszíteni a gyerkőc szülinapi sajttortáját, ahelyett, hogy a hiperből vennéd meg a mindenfélével felturbózott és 100 napig ugyanúgy kinéző tortát.

Na, de miért robbant fel a kifli.hu? Mert arra a sikertörténetre, ami velük történik, legmerészebb álmaikban sem számítottak. Oké, egy picit. 1-1.5 év alatt. De 2 hónap alatt megtörtént a ’csoda’, ami valamelyest rémálmok, vagy inkább álmatlan éjszakák sokaságát hozta magával.

Történt ugyanis, hogy pici start-upként amolyan soft opening jelleggel elindultak decemberben. Pár kocsival szállítgatták az árukat. Volt napi 1500 rendelés. Majd bejött a vírus, és 1 hónap múlva már 30.000 napi rendelésnél tartottak. Ami iszonyat teher és logisztika. A munka végeztével az irodából rohantak át a raktárhelyre és éjszakáig pakolták a termékeket a zacskókba, mert nem volt ember. ( Ugyanitt továbbra is keresnek munkaerőt, bár már jócskán nőtt a csapat)

Apropó zacskó és kiszállítás. A papírtáskákat újrahasznosítják, így azt vissza lehet nekik adni a következő fordulóban. Így havi 1.5 tonna papírt gyűjtenek és hasznosítanak újra. Durva számok.

Ezen kívül visszaváltható üvegekben is rendelheted a zabpelyhet, rizset és hasonló élelmiszereket, ezáltal is figyelve a környezetre.

Az autóik gázzal és elektromosan működnek, amit szeretnének később teljesen elektromosra váltani. Szóval abszolút zöldben gondolkozik a cég.

pa010052.jpg

pa010019.jpg

_a010185.jpg

_a010070.jpg

_a010104.jpgAzt azért hozzá kell tenni, hogy egy cseh cégcsoporthoz tartoznak, és több országban terjeszkedik a cég, többek között Németországban és Ausztriában is. Tehát háttér tudás már van. És úgy tűnik kint is jól működik a rendszer. Sőt, jobban. Ausztriában és Csehországban is nagyobb kultúrája és renoméja van a helyi gazdálkodásnak. És a Kifli.hu ügyvezetője és az én véleményem szerint is ebben van elmaradva hazánk, és kell nagyot fejlődni, hogy becsüljük a helyi értékeket.

Mivel nagyon rámentek a lokális és kézműves dolgokra, így egyébként az tényleg tök jó dolog, hogy a kedvenc kakaóscsigád, a húst és a zöldségeket nem a város 3 különböző helyéről kell beszerezned több óra alatt, hanem simán az applikáción keresztül megteheted.

_a010114.jpg

_a010066.jpg

pa010033.jpg

Ami még nagyon tetszik, bár szembe megy a mai digitalizációval, hogy a telefonos rendelés és ügyfélszolgálat egyből élő emberhez kapcsol. És ez annyira jó! Engem a világból ki lehet kergetni és szitkozódom, hogy még a várakozás előttig simán elmegy 1-2 perc, amíg átverekedem magam a menüpontokon, meghallgatok minden hót lényegtelen információt. Brrr...

 A kifli.hu -n egyből élőben panaszkodhatunk, ha valami nem jó. Márpedig ha valami nem jó, akkor mindig a vevőnek van igaza. Ez a mottója a cégnek, ami elég nagy vállalás, de egyébként a vendéglátásban is ez a követendő példa szerintem.

Szintén nagyszerű kezdeményezés a ’Mentsd meg az élelmiszert’ menüpont, ahol közeli lejáratú termékek közül lehet válogatni.

És hogy hol elérhető?

Indulásnak Budapest belvárosa volt, majd egész Budapestet lefedték, és jött az agglomeráció, valamint Balatonra is szállítanak, igaz csak a keleti részre.

És hogy tényleg annyira finom-e?

A sajtótájékoztatón felszolgált ételek, mind megtalálhatók a kifli.hu-n. És esküszöm sok kézműves sajtot ettem már életemben, de szerintem ez volt a legfinomabb, de ha nem, akkor is a TOP3-ban van. Tényleg csak pislogtam.

_a010014.jpg

_a010157.jpg

pa010067.jpgSzóval, aki tovább lát a vizes zsemlénél és a parizernél, és szeretne kézműves, minőségi ételeket az asztalra varázsolni, annak ajánlom, hogy a kifli.hu-ról szerezze be a hozzávalókat, mert ezzel mindenki nyer. A hazai, kisebb cégek, és te is, aki minőségibb termékeket viszel be a szervezetedbe.  

 

Dani

Kövess facebook-on vagy instagramon még több fotóért!

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://gasztronota.blog.hu/api/trackback/id/tr8316239926

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2020.10.17. 07:26:58

"És jó eséllyel az aznap reggel szedett áfonyával fogod díszíteni "

és te ezt el is hiszed :)

praclee · http://gasztronota.blog.hu/ 2020.10.17. 14:59:53

@eßemfaßom meg áll: igen, el. De szerintem ha beszélsz velük, és mondod, hogy szeretnéd megnézni, hogyan működik, esetleg írnál róla, mert kíváncsivá tettek, szerintem készséggel állnának rendelkezésedre.
A lényeg pont az, hogy nem egy hipernek a mennyiségi szintjén mozognak, hanem lokális piacon.
Mint ahogy a fine dining éttermekben is aznap viszik a zöldségeket, vagy a séf maga megy el érte.

élhetetlen 2020.10.18. 00:13:53

@praclee: Ez a cikk most jól jött, mert 03.31-n regisztráltam optimistán, aztán vagy benéztem valamit, vagy nem volt ESL tej. Találtam a mandulatejen keresztül az UHT-ig mindent, de az UHT-t nem tudom meginni, mert forralt tej íze van. Feladtam, most ránéztem a honlapra, már van nekem való tej, így más a helyzet. Viszont a szállítási árak megjelenítése értelmezhetetlen számomra.
Szállítási árak megjelenítése a vételár szerint:
• 5000 Ft - 10000 Ft - Szállítás 0 Ft-tól/től
• 10000 Ft - 14999 Ft - Szállítás 0 Ft-tól/től
• Több mint 14999 Ft - Szállítás 0 Ft-tól/től
Ötezer alatt nincs kiszállítás? Ha van, mennyiért? 10000-14999-ig mennyiért? Mert csak a 14999 felettire írják, hogy ingyenes.
Ha már dicsőítő cikket írsz, erről is kérdezhettél volna, írhattál volna, mert ez is a vásárlás része.

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2020.10.18. 08:25:07

@praclee: Értem, és Hollandiában építettek egy teleportálógépet ami a reggel szedett áfonyát délutánra ideszállítja.

https://kifli.hu/kereses/áfonya?productPopup=34894-afonya-csomagolt

"Származási ország: Hollandia"

A másik áfonyájuk fagyasztott cseh, gondolom azt is aznap reggel szedték szorgos cseh kezecskék.