Pár éve Halott Pénzéknél láttam meg a MOJO-t. Volt füles, meg menő kis hordozható hangszóró. Nem is tudtam, hogy magyar cég, főleg nem a nevéről. Aztán valahogy elsikkadt a dolog, mikor is tavaly megkerestek, hogy lenne egy kis project, amiben kreatív embereket mutatnának be, köztük engem is.
Tökre örültem a megkeresésnek, mert magyarok ritkán találnak meg ilyennel. Így ismerkedtem meg közelebbről az alkotókkal és a letisztult dizájnú hangszóróval, ami abszolute belesimul a lakásomba és annak ellenére, hogy nem túl nagy, eszméletlen profin szól. Ha itthon hallgatok zenét, akkor erről teszem.
Készült aztán egy reklámfilm is, amiben szintén a magyar kreatív élet szereplői bukkannak fel, most pedig a MOJO Art Space-el jelentkeznek, amiben, na ki találja ki? Ismét kreatívokkal collaborálnak, most a dizájn területéről.
Ez a színtiszta elköteleződés és eltökéltség a hazai kreatív (jó, tudom kicsit uncsi ezt a szót ennyiszer leírni) szcéna felkarolása, együttműködése nagyon remélem, hogy hosszú életű lesz, példát mutat és megtérül a márkának.
Mert hát mennyivel egyszerűbb lenne, valami nagy céggel összeállni, mint pl. a Coca-Cola és a nyári szezonra kidobni cuki piros füleseket, vagy tudom is én mit. E helyett a MOJO fáradtságot nem kímélve azon dolgozik, hogy olyanokba fektessen, amiből lehet nem ömlik be annyi pénz, viszont a szakmában biztosan respektálják majd. Tényleg remélem, hogy ez megtérül és pár év múlva már nagy sikerekről fog cikkezni a média.
És, hogy nem puszta PR collaborációról van szó, azt mi sem bizonyítja jobban, hogy a megnyitó kerekasztal beszélgetésen Borsi Flóra, akit bevallom eddig nem ismertem, de megnézve a munkáját eldobtam az agyam, szóval Flóra kiemelte, hogy elég sok céggel dolgozott már nemzetközi szinten, és ilyen tiszteletet, szabad kezet és együtt élést, igen kevés esetben élt még át.
Csak hogy szemléltessem, nem a levegőbe beszél és mit ért nemzetközi szint alatt, Flóra többek között az Adobe-nak is dolgozott már.
A sajtóesemény eléggé megcsúszott a hangtechnika dugóba kerülésének okán, így lehet, hogy az összegyűlt meghívottak a megnyitót nem bírták olyan hosszan, pedig az alkotók nem a több órás monológokkal fognak bevonulni a történelembe (értsd, valaki meg se szólalt, vagy csak egy mondatot mondott), mégis hamar le kellett keverni, az amúgy érdekes kerekasztal beszélgetés és átadni a kötetlenebb formának.
A Footshop egyébként kiváló helyszín ilyen rendezvényekre, mert bár nem vagyok nagy sportcipő mániás, de mindig nagyon király installációkat raknak össze, szóval már azért is érdemes elmenni és körülnézni.
És, hogy miket lehet vásárolni a MOJO kínálatából, amit a 8 művésszel együtt alkottak?
Fülest, hangszórót, telefon tokot, és tuti menőn dizájnolt power bankkot, amit nem lesz ciki elővenni.
HAJRÁ MAGYAR DIZÁJNEREK!
Alkotó dizájnerek: