Mr Szakáll divat, gasztró, lifestyle, utazás.

Gasztronóta

Töltött cukkini

2016. július 08. - praclee

Pár hónapja még horror áron volt, most már egész jó árban lehet kapni ezeket a nagyon cuki gömbcukkinikat. Sokkal zamatosabb, mint a nagyobb társa, és formára is olyan csinos. A Lehel piacon pedig egy néni árulja. Csak pár darabot lehet kapni, mivel nem nagytermelő. Az, hogy vegyszermentes, külön piros pont.

p6271192.jpg

Nagyon menetelős lesz a nyár, sokszor nem tudok rendesen étkezni majd, úgyhogy igyekszem feltankolni minden zöldet és pirosat, amíg lehet. Ilyen melegben még a húsfogyasztásom is visszaesett.

Az ilyen töltött dolgok jól működnek az aszalvány gyümölcsökkel. Nekem nagy kedvenc a szilva, így a köles mellé az került. Durvára aprított mandulával, és Algériából vásárolt fűszerrel bolondítottam meg. A kikapart beléből is hozzáaprítottam még picit, reszeltem bele parmezán sajtot, majd a végén kis olívaolajjal nyakon öntöttem.

40 perc alatt 200°-on fóliába csomagolva, kész is.

Hozzávalók:

Mini gömbcukkini

10 dkg köles

aszalt szilva (vagy más aszalt gyümölcs tetszés szerint)

egy marék mandula durvára vágva

só, bors, tetszőleges fűszerek

2 kanál olívaolaj

zöldfűszerek

 

Elkészítés:

A kölest vízben megfőzöm. A gömbcukkini kalapját 1/3-nál levágom, félreteszem. Kanállal kivájom a cukkini belét. Én 3 cukkinit csináltam, és 1 cukkini belét vágtam apróra a töltelékhez.

p6271143.jpg

A szilvát, magvakat felvágom, hozzáadom a köleshez és a vágott cukkinihez. Reszelek rá parmezán sajtot, majd friss zöldfűszert aprítok. Nálam menta és citromfű van, de tehetünk hozzá bazsalikomot is. A végén fűszereztem, ez is az ízlésünkre van bízva. Én az algír piacon vásárolt fűszerkeverékeim közül választottam, de lehet oregánó, kicsi fahéj, kurkuma. Ezt meglocsolom kicsi olajjal, és kész is. Megtöltöm a kivájt cukkiniket.

p6271153.jpg

Visszahelyezem a kalapkákat, majd alufóliába csomagolva, egy tepsin a sütőbe rakom, és 200°-on 40 percig sütöm.

p6271188.jpg

 

Dani

A fotók Olympus Pen-F fényképezővel készültek. 

 Iratkozz fel a youtube csatornámra, hogy elsőként értesülj az új receptvideókról!

Kövess facebook-on vagy instagramon még több fotóért és receptért!

A bejegyzés trackback címe:

https://gasztronota.blog.hu/api/trackback/id/tr968874134

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása