Mr Szakáll divat, gasztró, lifestyle, utazás.

Gasztronóta

Pagoda karfiol

2017. január 04. - praclee

Pagoda karfiol, amit a külföldiek római brokkolinak hívnak. Hogy van ez?pc285036_resize.jpg

Erről a különleges zöldségről párszor láttam képet az interneten, de itthon szinte sehol se lehet kapni. Nem is csoda, hiszen darabját majdnem 1000 Ft-ért árulják. Ennek oka egyedül a gyönyörű küllemében keresendő, mintsem az ízében, vagy szuper egészséges hatásában. Íze a közönséges brokkoli és karfiol keveréke. Én inkább utóbbihoz hasonlítanám, viszont külleme tényleg brokkolis. Talán ezért a névkeveredés. Ám a magyar nyelv csodálatos, hiszen ez valójában egy kis pagoda, amit napokig nézegettem és fotóztam, mielőtt nekiálltam volna elkészíteni. Ez a geometriai csodának is beillő zöldség fraktálokból tevődik össze, ami véget nem érőnek tűnő formákból áll. Nos, ez a gyönyörűség volt leértékelve a Lidl-ben ünnepek alatt. Gondolom mindenki a virslit és a töltött káposztának valót vásárolta. A bolt pedig félt, hogy nyakukon marad, így leárazták.

pc296820_resize.jpg

Hozzávalók:

- 1 fej pagoda karfiol

- 2 ek vaj

- 1 gerezd fokhagyma

- 2 ek hajdina liszt

- 4 dl tej (vagy tejszín)

- 100g közepesen lágy sajt

- 2 szelet szárított kenyér darálva (vagy zsemlemorzsa)

- 5-6 db aszalt paradicsom

- kis tálka kesudió

pc285072_resize.jpg

A karfiolt megmostam, majd felvágtam. Adja magát, hogy a kis fejeket vágjuk le a nagy törzs részről. Annál apróbbra nem is kell. Tényleg olyan, mintha egy karfiollal dolgoznánk. Bár, ha az ember, még nem dolgozott karfiollal, akkor nem tudja milyen. No de rakjuk félre az eszmefuttatást a kezdő háziasszonyok és urak gondjairól és koncentráljunk a szépséges karfiolunkra. Lábasban zöldségpárolót használva 10 perc alatt puhává fő. Eközben elkészítem a sajtszószt. Két nagy kanál vajat melegítek, majd egy gerezd fokhagymát beleaprítok. Ezután jön két kanál hajdinaliszt. Kis kavargatás után apránként hozzáöntöm a tejet. Lehet tejszínnel is, de nekem épp volt felbontva tej, gondoltam miért ne? Lépésenként keverem el, hogy ne egy nagy csomóval dolgozzak. Végül belereszelem a sajtot és kész is a szósz.

pc296801_resize.jpg

Ezután egy jénai vagy egyéb sütésálló tálba helyezem a megpárolt karfiol egy részét, majd nagyon öntöm a fele szósszal. Ezután a darált kenyeret, vagy zsemlemorzsát rászólom, majd ismét rétegezek. Végül az apróra vágott aszalt paradicsom és kesudiót egy jó nagy adag reszelt sajt kíséretében a tetejére szórom.pc296830_resize.jpgSütőben 180°-on 40 perc alatt kész. Persze minden sütő más, figyeljük mikor pirul! Ha már aranybarna, biztosak lehetünk benne, hogy elkészült.

Dani

A fotók Olympus Pen-F fényképezővel készültek. 

 Iratkozz fel a youtube csatornámra, hogy elsőként értesülj az új receptvideókról!

Kövess facebook-on vagy instagramon még több fotóért és receptért!

A bejegyzés trackback címe:

https://gasztronota.blog.hu/api/trackback/id/tr8412095433

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2017.01.05. 11:04:57

hat jól néz ki, de attól még karfiol...
brrr

Before · http://azbeszt.blog.hu 2017.01.05. 11:36:28

Lehet karfiolt sütni egészben is (bár nekem csalódás volt), úgy talán még jól elkészítve is jól mutatna. Mondjuk a sok kis csúcs miatt lehet, hogy megégne kicsit.

qwertzu 2017.01.05. 12:39:25

Sosem vettem még ilyet, egyszerűen túl jól néz ki ahhoz, hogy megfőzzem és megegyem.
Ez a fraktálalakzat tényleg fantasztikus.

qwertzu 2017.01.05. 12:40:50

@FPéter: Igen, valami olyan kaját érdemes csinálni belőle, ahol látszik.

steery 2017.01.05. 14:05:52

Az ébredő erő kocsma jelenetében Rey egy ilyen karfiolt eszeget az asztalnál. Akkor láttam először ilyen növényt, azt hittem csak kitalálták. Aztán pár hónappal később megláttam a piacon is! Egyszer feltétlenül ki fogom próbálni.

egy Hun vagyok Hunniából 2017.01.05. 14:08:02

Legjobb/leghasznosabb nyersen, ahogyan a karfiol és a többi zöldség is! Legfeljebb roppanósra párolva ;-)

praclee · http://gasztronota.blog.hu/ 2017.01.05. 17:46:27

@Before: igen. sima sült karfiolt már csináltam, annak is megég picit a teteje. Ami nem néz ki rosszul, mert fehér, és kicsit barnás lesz, de ez olyan szép zöld, ezen nem hiszem, hogy jól mutatna, és igen csúcsos, szóval hamarabb ég.

praclee · http://gasztronota.blog.hu/ 2017.01.05. 17:47:56

@FPéter: igen, sok receptet találtam én is. És tény, hogy nyersen, meg kevés vegyítéssel jobban megmarad a látvány, mint így. De most egy ilyen sült dologhoz volt kedvem, úgyhogy ez lett belőle. :)

eszthee 2017.03.28. 21:38:36

Tök jól hangzik,de a sajtszószba sztem elengedhetetlen egy kis frissen reszelt szerecsendió :)
süti beállítások módosítása